اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

افتتاح بیمارستانی که فعلا دردی را دوا نمی‌کند/ بازرس کل: بیمارستان هنوز کامل نیست

دلیل اصرار برای افتتاح بیمارستان 376 تختخوابی ایلام درحالی که هنوز فعالیت‌های عمرانی آن تمام نشده و تنها کمتر از یک سوم تجهیزات آن تأمین شده‌ چیست؟

افتتاح بیمارستانی که فعلا دردی را دوا نمی‌کند/ بازرس کل: بیمارستان هنوز کامل نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سریال جذاب افتتاحیه‌ها در استان ایلام همچنان ادامه دارد؛ پس از افتتاح سد کنجان‌چم برای چندمین بار و افتتاح پارک ایلام در شرایط وضعیت قرمز کرونایی با حضور پرشور مردم، این بار افتتاح بیمارستان تخصصی و ۳۷۶ تختخوابی ایلام آن هم با کمتر از یک سوم ظرفیت!

اگر در روزهای پایانی سال یا روزهای پایانی یک دولت، تلویزیون را روشن کنید و شاهد یک مراسم افتتاحیه باشید چه حسی پیدا می‌کنید؟ کاش می توانستیم خوشحال شویم... گویی که مسوولین تا روز آخر در حال تلاش بوده‌اند؛ اما به راستی شما چنین چیزی را تصور می‌کنید؟ مسلم است که برای یک قضاوت عادلانه، به اطلاعات کامل‌تری نیاز داریم؛ پس ادامه‌ی این گزارش را با دقت مطالعه کنید.

صبح امروز در ششمین روز از مرداد ماه سال ۱۴۰۰، به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام و رئیس سازمان بازرسی استان از بیمارستان ۳۷۶ تخت‌خوابی ایلام که قرار است هفته‌ی آینده افتتاح شود، بازدید کردیم!

۲۹۰ میلیارد تومان تاکنون برای تکمیل و تجهیز پروژه هزینه شده است

کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و بیان کرد: این مرکز در زمینی به وسعت ۶۵ هزار متر با زیر بنای ۳۳ هزار متر مربع بنا شده که بسیاری از خدماتی که هم اکنون در استان ارائه نمی‌شود قرار است در این مرکز ارائه شوند.

وی ادامه داد: این پروژه تحقیقاتی- درمانی و آموزشی است و فاز بندی‌های دیگری هم داریم که کارهای آن انجام شده و جدای از این قسمت هستند و باید اقدامات لازم جهت تکمیل آنها به صورت جداگانه صورت گیرد که مرکز پرتو درمانی و آشیانه بالگرد از جمله‌ی این قسمت‌ها است.

کریمیان گفت: تا کنون ۲۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز این پروژه هزینه شده است اما کماکان نقص‌های جزئی هم وجود دارد که همه‌ی آن ها را بررسی و به وزارتخانه  اعلام کردیم و در حال حاضر پیمانکار در حال رفع نقص است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این مرکز تا کنون تامین شده و قرار است طی هفته‌های آینده مابقی تجهیزات هم تأمین و به این مرکز ارسال شوند تا در نهایت به یاری خدا دوشنبه هفته آینده این مرکز افتتاح شود که امیدواریم تا آن زمان، رفع نقص‌ها نیز کامل صورت بگیرد. 

کریمیان در پایان بیان کرد: گفتنی است که طی ماه‌های گذشته دولت وقت و هزینه فراوانی را صرف تکمیل این طرح و استفاده مردم شریف ایلام از آن کردند که جای تشکر دارد.

 

پس از شنیدین صحبت‌های دکتر کریمیان به سراغ بازرس کل استان رفتیم که او هم به همراه ما در این بازدید شرکت کرده بود.

قسمت‌های غیر قابل استفاده در این پروژه!

مهدی اصلانی بازرس کل استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به مباحثی که در رسانه‌ها مبنی بر تعجیل در افتتاح این مرکز بدون تأمین تجهیزات و تکمیل کامل آن مطرح شد و با توجه به سیاست کلی سازمان بازرسی کل کشور، این پروژه در دستور کار بازدید سازمان بازرسی استان قرار گرفت.

اصلانی ادامه داد: در بازدیدی که امروز داشتیم مشکلات متعددی مشاهده شد؛ این مرکز در حال حاضر در بحث راه دسترسی برای مراجعه بیمارستان دچار مشکل است؛ همچنین فاضلاب شهری هنوز به بیمارستان متصل نشده و جانمایی و نصب تجهیزات فاضلاب در خود بیمارستان هم انجام نشده است؛ زیرزمین بیمارستان که در بردارنده رخت‌شور خانه و آشپزخانه و بحث پشتیبانی است هنوز قابل استفاده نیست و اگر قرار است خدماتی در این مرکز ارائه شود باید این قسمت هم سریع‌تر راه اندازی بشود.

بازرس کل استان بیان کرد: نکته بعدی تجهیزات پزشکی بیمارستان است که در حال حاضر حدود ۱۲۰ تخت از بیش از ۳۷۰ تخت خوابی که برای این مرکز پیش‌بینی شده آماده خدمت رسانی هستند و پیش بینی می‌شود افتتاح فعلی تنها برای بخش اورژانس سرپایی این بیمارستان باشد اما اگر قرار است بخشی از این بیمارستان به بهره برداری برسد باید صراحتا اعلام شود کدام بخش قرار است به بهره برداری برسد و تجهیزات آن بخش نیز باید به صورت کامل تأمین شده باشد.

اصلانی به تلاش دولت طی ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اخیرا ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص پیدا کرده است که این مبلغ در کنار ۴۰ میلیارد تومانی که پیش از آن تخصیص یافت، نشان از عزم جدی مسوولان وزارت بهداشت و دولت برای تکمیل این پروژه دارد که در نوع خود قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که حدود یک ماه زمان لازم است تأسیسات این بیمارستان تست شوند و رختشور خانه و زیرزمین و پشتیبانی آن راه اندازی شوند.

اصلانی همچنین گفت: ما طی ماه‌های آینده هم پروژه را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ از تلاش‌های اخیر دوستانمان در دولت برای تکمیل این پروژه تشکر می‌کنیم اما نباید کیفیت را فدای سرعت کنیم؛ امیدواریم که پیمانکار پروژه طی هفته‌های آینده هم با همین سرعت کار را پیش ببرد تا به یاری خدا طی یک ماه آینده بخش اعظمی از مشکلات کنونی پیش روی پروژه برطرف شوند.

خلاصه بیمارستان در سه بخش!

اکنون پس از شندین همه‌ی این صحبت‌ها بیایید این بیمارستان را در سه بخش خلاصه کنیم:
 تجهیزات، نیروی کار و ساختمان و زیر ساخت‌ها.

حال می‌توان دقیق تر این پروژه را مورد بررسی قرار داد؛ همانطور که پیش‌تر خواندیم در رابطه با رکن اول یعنی تجهیزات گفته شد که تنها کمتر از یک سوم این تجهیزات درحال حاضر تأمین شده‌اند و مابقی آن فعلا در حد یک وعده‌ی تَهِ دولت یا همان سَرِ خَرمَن است.

مورد دوم یعنی نیروی کار متخصص هم آن طور که به اطلاع خبرنگار فارس رسیده است، فعلا برای این بیمارستان تأمین نشده و معلوم نیست چه کسانی قرار است در این بیمارستان خدمت کنند.

در رابطه با مورد آخر یعنی ساختمان و زیر ساخت‌ها نیز به گفته‌ی بازرس کل استان و کارشناسان این بیمارستان دارای نواقص و ایرادات متعددی است که از جمله‌ی آن می‌توان به نبود پارکینگ اختصاصی با توجه به وضعیت ویژه جغرافیایی این بیمارستان، عدم تکمیل قسمت پشتیبانی بیمارستان اعم از رخت‌شور خانه و آشپزخانه، مشکلات فضای سبز و محوطه بیمارسان اشاره کرد.

حال به سوال اول باز می‌گردیم اگر با این اطلاعات شاهد افتتاح این پروژه باشید آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

انتهای پیام/۹۷۰۸۰۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول