اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مددجوی زندان کاشان در عید غدیر شیعه شد

رییس اداره زندان کاشان در آستانه عید بزرگ امامت و ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب از تشرف یکی از مددجویان اهل سنت این زندان به مذهب شیعه به‌عنوان دومین مورد در یک سال اخیر خبر داد.

مددجوی زندان کاشان در عید غدیر شیعه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محسن محبوبی ظهر امروز در این آیین تشرف با اشاره به اینکه این جوان ۲۰ ساله اهل سنت مدت ۶ ماه در زندان کاشان است اظهار کرد: این برادر اتباع با حضور حجت‌الاسلام جواد جعفری روحانی زندان و گفتن شهادتین به مذهب تشیع مشرف شد.

وی با تأکید بر اینکه دلیل اصلی تشرف این برادر اتباع به مذهب تشیع تأثیر اخلاقی و رفتاری پسندیده و زیبای یکی از مددجویان بند جوانان و عملکرد مطلوب و مؤثر روحانی و حوزه فرهنگی تربیتی زندان بوده است افزود: این جوان اهل سنت شیفته اخلاق و رفتار مددجویان و کارکنان زندان شده است که بدون هیچ‌گونه تمایز رفتاری با او به دلیل تفاوت اعتقادی با او در ارتباط هستند.

به گفته وی زندان در اجرای تمامی برنامه‌ها حتی اعطای تسهیلات هیچ تفاوت و تقدمی بین مددجویان اهل سنت و شیعه قائل نمی‌شود و همواره با تمامی مددجویان برخورد یکسان و مطلوب را دارد.

روحانی زندان نیز در این آیین با تأکید بر آیه ۶۷ سوره مائده «یا أیها الرسول بلغ ما أنزل الیک من ربّک فان لم تفعل فما بلّغت رسالته و الله یعصمک من النّاس؛‌ ای پیامبر، آنچه را از ناحیه پروردگارت به تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر انجام ندهی، اصلاً پیغام پروردگار را نرساندی و خدا تو را از (شر) مردم، نگه می‌دارد» تأکید کرد: دین اسلام جز با ولایت امیرالمؤمنین کامل و اعمال بندگان خدا نیز جز با ولایت آن حضرت پذیرفته نمی‌شود.

حجت‌الاسلام جواد جعفری همچنین با تأکید بر آیه سه سوره مائده «الْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکمُ الْإِسْلامَ دیناً؛ امروز دین شمارا کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.» خاطرنشان کرد: تشرف این مددجوی اتباع به مذهب تشیع و تکمیل دین او با ولایت امام علی (ع) عامل عاقبت‌به‌خیری او است.

مسؤول فرهنگی و تربیتی زندان کاشان حضور این برادر اهل سنت و دیگر مددجویان سنی مذهب را در تمامی برنامه‌های فرهنگی مذهبی زندان به‌ویژه آیین‌های مناسبتی تولد و شهادت ائمه و ایام محرم و صفر را تأکید و اضافه کرد: نحوه برخورد با تمامی مددجویان اهل تسنن و شیعه در این زندان بدون کوچک‌ترین تمایز و تفاوتی یکسان و همراه با احترام است و حتی اجازه کوچک‌ترین رفتار خارج از عرف یا ناپسندی به اعتقادات مددجویان غیر مذهب تشیع داده نمی‌شود آن‌گونه که همین اخلاق علوی و رفتارهای مطلوب اثربخش عامل تشرف این مددجوی اتباع به مذهب تشیع و جذب ولایت امیرالمؤمنین (ع) در آستانه عید غدیر شد.

مهدی تاج افروز در خصوص فعالیت‌های فرهنگی مذهبی زندان اجرای مسابقه غدیر برای مددجویان، کارکنان و کارمندان زندان کاشان را به شیوه مجازی و کتبی یادآور شد و گفت: اطعام غذای ظهر روز غدیر نیز با توزیع اطعام نذری غدیر به همت امور زندان و خیران نیکوکار برای مددجویان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ۸۰۰ پرس غذای گرم به ارزش ۴۰ میلیون تومان نیز به مناسبت عید بزرگ ولایت و امامت امیرالمؤمنین (ع) و همت و مشارکت موسسه  امیرالمؤمنین (ع) کاشان در روز عید غدیر بین ۲۰۰ خانوار از مددجویان زندان کاشان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول