اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

گسترش واکسیناسیون انتظار به حق مردم استان است

استاندار قم گسترش و توسعه واکسیناسیون را انتظار به حق امروز مردم استان دانست و تأکید کرد: همه دستگاه های استان بویژه مراکزی که امکانات بهداشتی و درمانی در اختیار دارند باید در این زمینه همراه و همگام دانشگاه علوم پزشکی استان باشند.

گسترش واکسیناسیون انتظار به حق مردم استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل ها در استان بیشتر از میانگین کشوری است خاطر نشان کرد: در عین حال هم استانی های عزیز باید توجه جدی به رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

وی در ادامه مردم را مدیر اصلی مبارزه با کرونا معرفی کرد و افزود: ادارات و سازمان هایی که در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری کنند با اخطار کتبی رو به رو خواهند شد.

استاندار قم اضافه کرد: تلاش همه مدیران استان بر آن بوده تا عزیزان دانشگاه علوم پزشکی استان را در خط مقدم مبارزه با کرونا تنها نگذارند.

وی همچنین از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا انتظارات خود را از دستگاه های استان و درباره مبارزه با کرونا و بویژه در موضوع واکسیناسیون به صورت شفاف اعلام کند.

سرمست با تقدیر از پشتیبانی های مراجع عظام تقلید، روحانیت معظم، حوزه های علمیه، خیّرین حوزه سلامت و همه نهادهای و سازمان ها در موضوع مبارزه با کرونا اظهار کرد: این حمایت ها را باید قدر دانست، ضمن آن که انتظارات موجود هم باید بدون لکنت زبان مطرح و پیگیری شود.

استاندار قم انتظار امروز و به حق مردم استان را در گسترش و توسعه واکسیناسیون علیه بیماری کرونا عنوان کرد و یادآور شد: افزایش گروه های سنّی جهت واکسینه شدن، توجه به اقشار آسیب پذیر و پُرخطر در امر واکسیناسیون، گسترش پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون و تلاش حداکثری برای تأمین واکسن مورد نیاز در استان بویژه واکسن ایرانی از جمله برنامه هایی است که باید با جدیت پیگیری و دنبال شود.

وی در عین حال اذعان کرد: همه دستگاه ها و نهادهای استانی بویژه نهادهای و دستگاه هایی که دارای امکانات بهداشتی و درمانی هستند موظفند تا امکانات خود را برای مبارزه حداکثری با بیماری کرونا و بویژه توسعه واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دهند.

استاندار قم با بیان ضرورت انعطاف پذیری سند ملی واکسیناسیون تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید پیگیری های مکرری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تحقق توسعه حداکثری واکسیناسیون در استان قم بویژه با توجه به ویژگی های خاص این استان به عمل آوَرَد.

سرمست با تذکر به شرکت توزیع نیروی برق استان درباره إعمال خاموشی در برخی بیمارستان های دارای بیماران کرونایی تأکید کرد: باید مراقبت شود تا برق بیمارستان ها به هیچ وجه قطع نشود.

وی همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان را موظف کرد تا با همراهی مرکز بهداشت و دستگاه های استان نسبت به شناسایی فضاهای جدید برای برپایی پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون اقدام کند.

استاندار قم به معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی خود نیز دستور داد تا پیگیری مطالبات دانشگاه علوم پزشکی استان از تأمین اجتماعی را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول