اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| منابع طبیعی پاسخگوی زمین‌خواری در دامنه کوه دراک نیست/ زمین‌های تحت اختیار شهرداری تصرف نشده است

زمین‌خواری در دراک که به پدیده‌ای رایج تبدیل شده نگرانی شهروندان را به دنبال داشته اما روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی فارس پاسخگوی این معضل نبوده و روابط عمومی شهرداری شیراز نیز اعلام نمود که در زمین‌های تحت اختیار شهرداری تصرفی صورت نگرفته است.

فارس من| منابع طبیعی پاسخگوی زمین‌خواری در دامنه کوه دراک نیست/  زمین‌های تحت اختیار  شهرداری تصرف نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سوژه ای با عنوان «درخواست مبارزه با زمین‌خواری دامنه کوه دراک شیراز» در سامانه فارس من خبرگزاری فارس استان فارس ثبت شده که در توضیحات آن آمده است: « در سالیان اخیر یکی از معضلات اصلی شهر شیراز عدم ساماندهی و نظارت بر ساخت و سازهای اطراف کوه دراک می باشد. به غیر از ساخت و سازهای ساختمانهای بلند در ارتفاعات دامنه دراک، متاسفانه اخیرا در دامنه کوه دراک برخی افراد اقدام به زمین خواری و به اصطلاح سنگ چین کردن زمین ها کرده اند. در ارتفاعات بالا هم این مورد رایج شده اخیرا و نه شهرداری نه منابع طبیعی اصلا پیگیری نمی‌کنند.

این موضوع آنقدر مرسوم شده که برخی افراد در حال ساخت و سازهای غیرمجاز هستند و با قرار دادن نگهبان، از ورود کوهنوردان و افراد عادی به برخی مناطق جلوگیری می‌کنند.»

به منظور پیگیری این سوژه خبرنگار فارس به سراغ شهرداری شیراز و اداره کل منابع طبیعی استان فارس رفت.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان فارس به عنوان نهاد متولی در این زمینه، پاسخگویی مناسبی نداشت و در پی بیش از 10 بار تماس و پیگیری خبرنگار فارس، هر بار با بهانه اینکه جلسه داریم، آتش سوزی شده و غیره از پاسخگویی طفره رفت.

حتی چندین بار قول ترتیب دادن مصاحبه با مدیرکل منابع طبیعی استان را داد که پس از گذشت یک ماه هنوز منتظر آن هستیم. در نهایت روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس، توپ را به زمین شهرداری شیراز و اداره کل حفاظت محیط زیست استان انداخت تا خود را از پاسخگویی معاف نماید.

سرکشی مداوم از اراضی شهرداری در دراک

در ادامه پیگیری، روابط عمومی شهرداری شیراز در مورد دراک توضیح داد.

جورکش در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: بخش هایی از کوه دراک طی توافق‌نامه‌ای در اختیار شهرداری شیراز قرار گرفته که به صورت مداوم سرکشی و محافظت می شود و هیچ گونه تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های تحت اختیار و نظارت شهرداری شیراز صورت نگرفته است.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری شیراز ادامه داد: به طور خلاصه در کوه دراک، تنها منطقه پارک تحت نظارت شهرداری شیراز می باشد.

به گفته وی از مجموعه هزار و 250 هکتار، 580 هکتار آن در اختیار شهرداری شیراز می باشد.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست نیز در خصوص کوه دراک عنوان کرد که هیچگونه ارتباطی با آن مجموعه نداشته و هیچ نقشی در آن منطقه ندارند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول