اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افتتاح ۹ سالن جدید سینما در کردستان/ افزایش700 صندلی سینمایی در استان

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به افتتاح 9 سالن سینمایی جدید در نهم مردادماه جاری، گفت: 700 صندلی به سرانه صندلی‌های سینماهای کردستان اضافه می‌شود.

افتتاح ۹ سالن جدید سینما در کردستان/ افزایش700 صندلی سینمایی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: با افتتاح 9 سالن سینمایی در کردستان، شمار سالن‌های سینمایی استان به 14 مورد ارتقا پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد سالن جدید سه سالن در سقز چهار سالن در سنندج و 2 سالن در شهرستان بیجار افتتاح می‌شود.

رئیس حوزه هنری کردستان زمان افتتاح این سالن‌ها را نهم مردادماه جاری عنوان کرد و گفت: مجموع صندلی‌های این سالن 700 مورد است که 469 صندلی آن مربوط به شهرستان سقز است.

مرادی خاطرنشان کرد: فرهنگ زیربنای توسعه است اگر بخواهیم در جامعه توسعه اتفاق بیفتد باید به مولفه‌های فرهنگی توجه کنیم که سینما یکی از این مولفه‌ها است.

وی تصریح کرد: بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان ساخت سینما بهمن سنندج در دستور کار قرار گرفت و این پردیس سینمایی به عنوان مجهزترین و پیشرفته‌ترین سینماهای کشور در سنندج افتتاح شد.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: با افتتاح پردیس سینما بهمن سنندج رویدادهای فرهنگی گسترده‌ای از جمله جشنواره‌ها، همایش‌ها و پاتق‌های فرهنگی برگزار شد.

مرادی افزود: سقز با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی و با توجه به این دومین شهر بزرگ کردستان است نیاز به سالن سینما داشت و تلاش کردیم تا ساخت پردیس سینما مهر سقز را به عنوان مطالبه جدی مردم و هنرمندان به سرانجام برسانیم.

رئیس حوزه هنری کردستان عنوان کرد: کلنگ‌زنی سینما سقز در دهه فجر 98 با حضور مسئولان انجام شد و علیرغم شیوع کرونا و محدودیت‌های مالی امروز شاهد احداث این سینما هستیم و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرادی گفت: در سینما سقز امکان برگزاری کنسرت و جشنواره وجود دارد و در کنار سالن‌های سینمایی کافه کتاب و گالری‌های استاندارد نیز افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار دلی است و دستورالعملی برای آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای پروژه‌های عمرانی باید پیوست‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: احداث سینما هزینه نبوده بلکه سرمایه‌گذاری در مسیر فرهنگ به شمار می‌رود و باید عدالت فرهنگی در تمام شهرهای استان وجود داشته باشد.

رئیس حوزه هنری کردستان خاطرنشان کرد: حوزه‌ هنری این آمادگی را دارد در صورت درخواست مردم و مسئولین اقدام به احداث سینما بکند و در این زمینه محدودیتی نداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان و فیلمسازان کردستان حرف برای گفتن دارند، گفت: در زمینه تولید فیلم کوتاه توانسته‌ایم به بهترین شیوه ممکن در سطح کشور و جهان بدرخشیم.

به گفته وی، فیلم‌سازان کردستانی با تولید فیلم‌های قوی در جشنواره‌های قوی در سطح کشور و جهان توانسته‌اند بهترین جوایز را کسب کنند و برای استان افتخار آفرین باشند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول