اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رزمندگان پدافند هوایی پرچم دار عزت و سربلندی در کشور هستند/ رزمنده‌ای که روز تولدش، شهید شد

فرمانده دفاع مقدس و پیشکسوت پدافند هوایی گفت: کارنامه پدافند هوایی در طول انقلاب اسلامی همواره پر از درخشندگی ها و حماسه آفرینی‌ها است و رزمندگان پدافند هوایی پرچم‌دار عزت و سربلندی در کشور هستند که با مجاهدت‌های خود سربلندی و اقتدار ملت ایران را رقم زدند.

رزمندگان پدافند هوایی پرچم دار عزت و سربلندی در کشور هستند/ رزمنده‌ای که روز تولدش، شهید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس گودرزی ظهر امروز از فرمانده  دفاع مقدس و پیشکسوت پدافند هوایی در آیین گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد و گرامیداشت شهدای والامقام سایت سوباشی اظهار کرد: پیشرفت‌ها و موفقیت‌های امروز پدافند هوایی کشور مرهون مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان غیور ایران اسلامی در طول انقلاب و خصوصا در دفاع مقدس است.

وی افزود: در طول دفاع مقدس موفقیت‌های پدافند هوایی یکی از عوامل موفقیت عملیات‌های زمینی بود که رزمندگان غیور دفاع دمقدس به پشتوانه محکم پدافند هوایی در کشور عملیات‌ها را پیش می‌بردند.

فرمانده دفاع مقدس و پیشکسوت پدافند هوایی گفت:  امروز جایگاه و اقتدار پدافند هوایی کشور موجب دلگرمی و امید مردم است و ملت ایران به این اقتدار همواره افتخار می‌کنند.

گودرزی ادامه داد: اخلاص و مجاهدت‌های رزمندگان پدافند هوایی در طول انقلاب اسلامی موجب تثبیت اقتدار این سازمان شده و رزمندگان پدافند در دفاع مقدس با کمترین امکانات و تجهیزات بزرگترین افتخارات و دستاوردها را برای ملت به ارمغان آوردند.

وی بیان کرد: هدف دشمنان در حملات هوایی و بمباران شهرهای ایران از بین بردن نظام تازه تاسیس جمهوری اسلامی و مقابله با تفکر انقلاب اسلامی بود و دشمنان با حملات ناجوانمردانه هوایی نشان دادند بویی از انسانیت و مردانگی نبردند و حمله هوایی علیه مردم مظلوم و بی دفاع شهرها مصداق جنایت علیه بشریت بود.

فرمانده دفاع مقدس و پیشکسوت پدافند هوایی با بیان اینکه توسل به خدا ، اعتماد به نصرت الهی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی رمز موفقیت رزمندگان اسلام و پدافند هوایی در دفاع مقدس است و امروز پدافند هوایی با توسل به خداوند متعال و تکیه بر دانش بومی و توانمندی های مجهز و به کارگیری نیروهای متخصص در عالی ترین جایگاه و اقتدار قرار دارد، گفت: کارنامه پدافند هوایی در طول انقلاب اسلامی همواره پر از درخشندگی‌ها و حماسه آفرینی‌ها است و رزمندگان پدافند هوایی پرچم دار عزت و سربلندی در کشور هستند که با مجاهدت‌های خود سربلندی و اقتدار ملت ایران را رقم زدند.

 گودرزی گفت: فرا رسیدن پنجم مرداد در کنار تلخی‌های زیادی که برای مردم و رزمندگان دارد از طرفی یادآور درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای ملت است که امروز باید به آنها بیشتر توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ملت ایران در طول انقلاب اسلامی به شکل همه جانبه با استکبار جهانی و حامیان آنها مقابله کردند و امروز برای ادامه این راه پرافتخار عزمی راسخ و گامی استوار دارند.

سایت راداری سوباشی نماد استقامت و حماسه سازی‌های پدافند هوایی در دفاع مقدس است

 غلامرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در آیین گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد و گرامیداشت شهدای والامقام سایت سوباشی گفت: تاریخ هشت ساله دفاع مقدس پر از حماسه سازی‌ها و افتخارآفرینی‌های رزمندگان اسلام است که نقش همه اقشار جامعه در پیروزی‌های دفاع مقدس قابل تامل و بررسی است.

 

وی افزود: سایت سوباشی یکی از راهبردی‌ترین و مهم‌ترین سایت‌های کشور در زنجیره پدافند هوایی است که در طول انقلاب اسلامی و خصوصا دفاع مقدس نقش مهمی در تامین امنیت کشور ایفا کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه سایت راداری سوباشی نماد استقامت و حماسه سازی‌های پدافند هوایی در دفاع مقدس است چراکه علیرغم تلاش دشمنان برای حمله به این مرکز در برابر حمله‌های ناجوانمردانه همچون دژمستحکمی ایستادگی کرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز به برکت تفکر انقلاب اسلامی رزمندگان پدافند هوایی با روحیه و فرهنگ شهادت به خوبی آشنا هستند و ولایتمداری و شهادت طلبی مهم‌ترین عامل موفقیت پدافند هوایی در طی این سال‌ها بوده است.

کریمی گفت: حماسه آفرینی‌های رزمندگان پدافند هوایی در سایت سوباشی همواره موجب شکست راهبردهای دشمن و ترس آنها برای اقدام علیه کشور بوده و در مقطع دفاع مقدس دشمنان را از دستیابی به اهداف خود ناتوان گذاشت.

وی با بیان اینکه استان مرکزی افتخار یک شهید از تعداد ۱۹ شهید والامقام سایت سوباشی را دارد که شهید رجبعلی جودکی از شهدای شاخص اراکی است که در روز تولد خود و پنجم مرداد ماه در سایت سوباشی به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود، بیان کرد: شهید رجبعلی جودکی، شهید اسدالله زمانی، شهید مهدی عسکری، شهید نظام علی ملکی،شهید فرهاد دستنبو، شهید پرویز منصورعلی، شهید  اکبر کوهی ورامینی، شهید پرویز نادری، شهید  رضا اقبالپور، شهید علی حسین زارعی، شهید  علیرضا بهرامی روشن، شهید علی نقی فخرالدین، شهید حسنعلی مهدی برازنده، شهید حسن یوسفی صفت، شهید  محمدعلی جوینده مهر، شهید حسن مسعودی خرم، شهید محمدرضا مومنی، شهید طهماسب جامه شورانی و شهید خسرو پناهی از ۱۹ شهید والامقام سایت سوباشی هستند که امروز یاد و خاطر آنها را گرامی می‌داریم و وظیفه داریم بخشی از رشادت‌های این عزیزان را برای نسل جوان تبیین کنیم.

در پایان این برنامه مزار مطهر شهید رجبعلی جودکی واقع در گلزار مطهر شهر اراک گلباران و از خانواده معظم این شهید نیز تجلیل به عمل آمد.

زندگی‌نامه شهید والامقام رجبعلی جودکی 

شهید والامقام رجبعلی جودکی در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۳۳ در شهرستان اراک و در خانواده‌ای مذهبی و منظم که به نظم و ترتیب و برنامه‌ریزی در زندگی خیلی اهمیت می‌دادند، دیده به جهان هستی گشود.

وی سروان نیروی هوایی ارتش بود و فعالیتش را در ارتش به حد اعلای خویش رسانده بود، فرمانده‌ی پایگاه سوم شکاری همدان شده بود و در جایگاه فرماندهی همیشه در صحنه‌ها حاضر بود، در سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و در هنگام شهادت دو فرزند داشت تا سرانجام در روز ولادتش در بمباران هوایی پایگاه سوم شکاری همدان به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول