اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

عملیات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل در چالدران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از امداد رسانی نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۸ روستای درگیر سیل در شهرستان چالدران خبر داد.

عملیات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل در چالدران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، امیر جعفرزاده در پی وقوع  سیل در شهرستان چالدران اظهار داشت: طی دریافت خبر سیل و آبگرفتگی در اثر بارش‌های تند و سیل آسا روستاهای بابا احمد، مخور، آرکوین، قوری ناو علیا، قوری ناو سفلی، قریخ بلاغ، قرنقو و انبار ماران از بخش ببه جیک از توابع شهرستان چالدران دچار سیل و آبگرفتگی شده که تیم‌های عملیاتی پس از هماهنگی‌های صورت گرفته در سطح استان و شهرستان به این مناطق اعزام شدند.

وی در ادامه ارزیابی‌ها و امدادرسانی‌ها به این روستاها گفت: طبق گزارشات اولیه ارسالی از شهرستان چالدران در روستای انبار ماران ۷۰ راس دام در اثر سیل تلف شده ، به تعداد ۱۹ خانوار متاثر از سیل به استعداد ۷۱ نفر حادثه دیده و ۵ باب منزل مسکونی به وسیله دستگاه‌ها تخلیه آب شده و همچنین ۱۱ خودروی گرفتار در سیلاب نیز رها سازی شده است، که در حال حاضر بر اساس ارزیابی‌ها  توزیع اقلام مورد نیاز خانوارهای متاثر از سیل توسط تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان چالدران در حال انجام می‌باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این سیل۶ تیم عملیاتی که ۴ تیم امداد و نجات شهرستان چالدران، یک تیم تخصصی سیلاب اعزامی از شهرستان شوط و یک تیم از شهرستان چایپاره به کارگیری شده است.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: این تیم ها از همان لحظات اولیه در روستای مذکور حضور داشته و مشغول امداد رسانی و تخلیه آب از منازل روستایی  و توزیع اقلام زیستی بودند. در این سیل تجهیزات تخصصی سیلاب، ۳ دستگاه موتور پمپ آب، ۱ دستگاه کف کش، ۳دستگاه آمبولانس و ۳دستگاه خودروی کمک‌دار سبک به کارگیری شده است و عملیات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول