اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزرای نفت و نیروی آینده زیرساخت‌های این وزارتخانه‌ها را تغییر دهند/ لزوم پاسخگو شدن 5 شرکت اصلی وزارت نفت

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر لزوم تغییر زیرساخت‌های وزارتخانه‌های نیرو و نفت در آینده، گفت: در وزارت نیرو باید نظام تولید، انتقال و توزیع انرژی تغییر کند.

وزرای نفت و نیروی آینده زیرساخت‌های این وزارتخانه‌ها را تغییر دهند/ لزوم پاسخگو شدن 5 شرکت اصلی وزارت نفت

حسین حسین‌زاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، تصریح کرد: وضعیت کشور در صورتی تغییر پیدا خواهد کرد که کابینه‌ای قوی و مردمی شکل بگیرد و با شناختی که از آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور منتخب و اطلاعی که از تلاش‌های شبانه‌روزی ایشان برای تشکیل کابینه داریم، امیدواریم گزینه‌هایی کارآمد، متخصص، انقلابی و مردمی جهت تصدی وزارتخانه‌های مختلف به مجلس معرفی شوند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس خاطرنشان کرد: گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌های مرتبط با انرژی باید نگاه توسعه‌محور به صنایع انرژی کشور داشته باشند. وزرای نفت و نیروی آینده باید بتوانند نظام حکمرانی و اساسنامه این دو وزارتخانه را به درستی تعریف کنند. 

نایب رییس مجمع نمایندگان فارس همچنین بیان داشت: صنعت برق کشور با مشکلات جدی و مختلفی روبرو است که وزیر آینده نیرو باید به آن توجه داشته باشد. خوشبختانه روز گذشته جلسه‌ای از سوی آیت‌الله رئیسی برگزار و اهم مسائل در آن جلسه بررسی و پیشنهاداتی ارائه شد. 

وی با اشاره به قطعی‌های اخیر برق افزود: اگر اقدام جدی و فوری صورت نگیرد، در پاییز و زمستان و در سال آینده نیز با کمبود برق روبرو خواهیم شد. موضوعاتی که در جلسه دیروز آیت‌الله رئیسی همچون حل ناترازی در تولید و مصرف برق، تدبیر مناسب برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها، افزایش 2 هزار و 500 مگاوات به مدار تولید برق کشور، طراحی الگوی جامع مصرف برای بهینه‌سازی مصرف در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی و... مطرح شد، نیاز به اقدام و اجرای سریع دارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه اکنون با یک ناترازی در اقتصادِ برق و عدم توازن در تولید و مصرف آن مواجه هستیم، گفت: باید زمینه‌های توسعه واردات و صادرات بهینه برق توسط دولت و بخش خصوصی به وجود بیاید. ضمن اینکه صنایع بزرگ باید خودشان نیروگاه بسازند تا هم مصرف برق خودشان را تامین کنند و هم در مواقع لزوم و ضروری به کمک دیگر بخش‌ها بیایند.

رئیس‌ کمیته نفت مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: نگران وضعیت گاز در زمستان هستم، خصوصاً در پارس جنوبی که با افت فشار و افت تولید مواجه شده است. 

وی اضافه کرد: وزیر نفت آینده باید نگاهی استراتژیک به این حوزه داشته باشد و برنامه‌محور عمل کند. در مدیریت جدید حوزه انرژی نیروی انسانی و نخبگان باید جایگاه ویژه و ممتازی داشته باشند. طرح‌های دانش‌بنیان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه حوزه انرژی کشورمان شود. 

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه لازم است زیرساخت‌های وزارتخانه‌های نیرو و نفت در آینده تغییر کند، بیان داشت: در وزارت نیرو باید نظام "تولید، انتقال و توزیع انرژی" تغییر کند. وزیر نفت آینده نیز باید به کاهش تصدی‌گری دولت بپردازد. همچنین پنج شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت باید قابل نظارت و پاسخگو شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول