اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زکات مهمترین برنامه اقتصادی اسلام است

امام جمعه سلطانیه به اهمیت زکات در اسلام پرداخت و با بیان اینکه کسانی که اموال ایتام و فقرا را می خورند، آتشی است که به درون خود می ریزند، گفت: زکات مهمترین برنامه اقتصادی اسلام نه فقط برای معیشت نیازمندان که البته اولویت دارد، حتی برای تامین مخارج حکومت اسلامی است.

زکات مهمترین برنامه اقتصادی اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دومین جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی، حجت الاسلام حافظی رئیس اداره زکات استان زنجان و اعضای این شورا، به ریاست حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان سلطانیه برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه سلطانیه با تبریک دهه امامت و ولایت و سالروز ولادت حضرت امام هادی(ع) تاسیس شبکه وکالت توسط امام هادی(ع) و انتصاب علما و فقها بعنوان نمایندگان خود برای ارتباط با مردم و پاسخ به سوالات آنان و همچنین دریافت وجوهات گفت: متصدی اخذ و صرف وجوهات از جمله خمس و زکات رهبر جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب به آیات مربوط به ولایت در قرآن اشاره کرد و با بیان اینکه آیات تبلیغ و اکمال از آیات مربوط به عید غدیر و ولایت امیرالمؤمنین(ع) است، افزود: بر اساس آیه اکمال، روز غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت، یأس کفار و رضایت به دین اسلام است که بر اساس آیه تبلیغ اگر پیامبر ولایت امیرالمؤمنین را ابلاغ نمی کرد، اعمالش باطل می‌شد.

رئیس شورای زکات سلطانیه به اهمیت زکات در اسلام پرداخت و با بیان اینکه کسانی که اموال ایتام و فقرا را می‌خورند، آتشی است که به درون خود می‌ریزند، گفت: زکات مهمترین برنامه اقتصادی اسلام نه فقط برای معیشت نیازمندان که البته اولویت دارد، حتی برای تامین مخارج حکومت اسلامی است.

حسینی نسب با بیان اینکه زکات مساوی با نماز است و در آیات قرآن این دو فریضه در کنار هم آمده‌اند، گفت: با مجاهدت  خستگی ناپذیر و تلاش‌های دلسوزانه می‌توان زکات را هم مثل نماز در جامعه ترویج کرد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه همه باید در ترویج زکات تلاش کنند، افزود: مسؤولان ادارات و ثروتمندان جامعه از باب مِکنَت و قدرت، ترویج فرهنگ زکات را یک تکلیف بدانند.

در پایان جلسه مرکز نیکوکاری جواد الائمه وابسته به دفتر امام جمعه شهرستان سلطانیه و مرکز نیکوکاری قدیم الاحسان با حضور حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه و مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان و اعضای شورای زکات افتتاح شد.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول