اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رهامی: دستور اخیر اژه‌ای اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد/ باید به قوه قضائیه کمک کنیم

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر دستور دستور اخیر اژه‌ای بدون تبعیض و تفسیر نابجا به‌موقع اجرا گذاشته شود، طبیعی است که به بازسازی اعتماد عمومی و ایجاد امیدواری در عامه مردم کمک شایانی خواهد کرد.

رهامی: دستور اخیر اژه‌ای اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد/ باید به قوه قضائیه کمک کنیم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه اعتماد گفت‌وگویی با محسن رهامی، حقوقدان و فعال سیاسی اصلاح‌طلب انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

دستور اخیر اژه‌ای به بازسازی اعتماد عمومی کمک می‌کند

- دستور اخیر آقای اژه‌ای (دستورآزادی دستگیرشدگان آبان و خوزستان) منجر به اجرای مناسب‌تر قوانین و حفظ و احیای حقوق عامه در جهت استفاده از حقوق اساسی مردم و جلوگیری از تخلفات و تعدیات ماموران و دستگاه‌های حکومتی خواهد شد؛ به‌شرطی که صحیحا و بدون تبعیض و تفسیر ناروا، به‌موقع به اجرا گذاشته شود.

- همچنین اگر این دستور بدون تبعیض و تفسیر نابجا و برابر نصوص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قوانین جاری کشور به‌موقع اجرا گذاشته شود، طبیعی است که به بازسازی اعتماد عمومی و ایجاد امیدواری در عامه مردم و باز شدن فضای تعامل سیاسی کمک شایانی خواهد کرد.

ایجاد زمینه همکاری بین قوا و امیدواری در مردم

- علاوه بر آن در آغاز به‌کار دولت آقای رییسی که خود از قوه قضاییه به قوه مجریه رفته و در دوران تبلیغات انتخاباتی، اجرای بدون تنازل قانون اساسی و احیای حقوق عامه، خصوصا اصول مصرحه در فصل سوم قانون اساسی را در سرلوحه برنامه‌های خود اعلام کرده، زمینه همکاری بین قوا و امیدواری خوبی در مردم ایجاد خواهد کرد.

اگر لازم باشد و کاری از ما ساخته باشد باید به قوه قضائیه کمک کنیم

- به‌ نظر من نباید از ابتدا نسبت به برنامه‌ها و اقدامات رییس جدید قوه قضاییه (و همچنین رییس جدید قوه مجریه) با بدبینی و سوءظن قضاوت کنیم؛ بلکه تا حد امکان خوش‌بینانه و توأم با حسن‌نیت به این مصاحبه‌ها، موضع‌گیری‌ها و برنامه‌ها نگاه کنیم.

- حتی اگر لازم باشد و کاری از ما ساخته باشد باید کمک کنیم و مشورت بدهیم؛ در عین حال با دقت قانونمدارانه و بدون حب و بغض این برنامه‌ها را رصد کنیم و نتیجه ارزیابی و رصد خود را عینا دراختیار مردم قرار دهیم و قضاوت نهایی را برعهده مردم بگذاریم.

- این اقدامات آقای اژه‌ای را به‌ فال نیک می‌گیریم و برای موفقیت ایشان در انجام وظایف خطیر خویش دعا می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول