اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

گفت‌وگو با کارشناسان درباره رئیس جدید دستگاه قضا‌/ اژه‌ای مسیر تحول قضایی را دنبال خواهد کرد

نماینده مجلس گفت: امیدواریم موفقیت‌هایی را که در دو سال اخیر به دست آقای رئیسی در دستگاه قضا دنبال می‌شد، ادامه و آن را توسعه دهند.

گفت‌وگو با کارشناسان درباره رئیس جدید دستگاه قضا‌/ اژه‌ای مسیر تحول قضایی را دنبال خواهد کرد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان پنجمین رییس قوه‌قضاییه سکان هدایت دستگاه قضا را برای دوره‌ای پنج‌ساله برعهده گرفت. وی، رییسی برآمده از بدنه دستگاه قضایی و آشنا با ساختار و نقاط قوت و ضعف آن است که امیدها برای ادامه مسیر تحولی در این قوه را حفظ خواهد کرد.

رهبر انقلاب در این حکم با تاکید بر اهتمام جدی به ماموریت‌های دستگاه قضا در قانون اساسی و همچنین ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود، «گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی»، «گماردن نیروهای کارآمد و جهادی در مسوولیت‌ها»، «ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و درعین‌حال برخورد قاطع با تخلفات» و «ارتباط با متن مردم» را ازجمله انتظارات خود از رییس جدید قوه‌قضاییه بیان کردند.

روزنامه صبح نو در همین رابطه گفت‌وگوهایی با برخی از کارشناسان درباره این انتخاب انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.
 


محمدعلی اسفنانی، حقوقدان و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران:

محسنی اژه‌ای با نگاه کارشناسانه می‌تواند امور را به سرانجام برساند

- با انتخاب آیت الله رئیسی به ریاست جمهوری، رییس قوه قضائیه باید کسی می‌شد که به همان اندازه اشراف داشته باشد.

- آقای اژه‌ای از جمله معدود مسوولانی بود که در قسمت‌های مختلف قوه قضاییه حضور داشته و کار کرده بود. وی هم جایگاه‌های قضایی قوه را می‌شناخت و هم به عنوان قاضی سال‌ها کار کرده بود .

- حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جایگاه‌های مختلفی که در قوه قضاییه وجود دارد حضور داشته است و به خوبی سیستم را می‌شناسد. این یک موقعیت بسیار مناسبی است که از فضای موجود استفاده کنند و آنچه که در قوه قضاییه باید انجام شود را با قوت پیش ببرد.

- فکر می‌کنم اتفاق خوبی که افتاد این است که فردی که در رده‌های بالای قوه قضاییه را تجربه کرده بود حالا به ریاست رسیده است و اشراف کامل نسبت به همه جایگاه‌های قوه قضاییه دارد.

- کسی که در موقعیت‌های مختلف کار کرده است می‌تواند با نگاه کارشناسانه امور را  به سرانجام برساند.
 


حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد، نماینده مجلس:

آقای اژه‌ای برخاسته از بدنه دستگاه قضاست

- آقای اژه‌ای دارای یک تجربه ۴۰ساله در قوه‌قضاییه است و آشنایی کاملی با لایحه‌های مدیریتی دارند و در پست‌های حساسی از اول انقلاب تاکنون مدیریت داشته و اطلاعات لازم و تجربه زیادی دراین‌باره دارند چراکه برخاسته از خود بدنه دستگاه قضا هستند.

- مدیریت کردن پرونده‌های سنگین قضایی مثل پرونده مهدی هاشمی یا  کرباسچی نشان از دقت ویژه ایشان به مسائلی است که مدیریت و موفقیت ایشان را نشان می‌دهد.

- ایشان یک فردی است کاملا دلبسته به انقلاب است و اطمینان رهبری هم به این مقولات و تجربه کافی ایشان در دستگاه قضا بوده است.

- ایشان از تجربه و آگاهی لازم و کافی برخوردارند و از بدنه قضایی کشور هستند که انتخاب ایشان به‌خوبی صورت گرفت.

- امیدواریم موفقیت‌هایی را که در دو سال اخیر به دست آقای رئیسی در دستگاه قضا دنبال می‌شد، ادامه و آن را توسعه دهند.
 


حجت‌الاسلام محمد سبزی، نماینده مجلس:

آقای اژه‌ای امتحان پس داده است

- مدیریت دستگاه و قوه حساسی همچون قوه‌قضاییه جایی است که محلی برای کسب آزمون و خطا ندارد و اکنون کسی برای ریاست این قوه انتخاب شد که سال‌هاست در آن فعال است و یک عمر داخل قوه قضاییه بوده و کاملا با دغدغه‌ها و مشکلات یا موفقیت‌های آن آشنایی دارد، از طرفی امتحان پس داده و مبارزه با فسادش برای ما هم روشن و آشناست.

- آقای اژه‌ای از همه جهات پاکدست و ساده‌زیست است. به نظر من رهبری بهترین گزینه را انتخاب کردند؛ چراکه از همه جهات اثبات شده و به پاکدستی و مبارزه با فساد شناخته شده است.

- آقای اژه‌ای امتحان خودش را در قوه‌قضاییه پس داده است و بهترین گزینه را آقا برای مدیریت قوه قضا انتخاب کردند.

- امیدواریم همان رویه که پیش از این و در زمان آقای رئیسی دیده بودیم هم آقای اژه‌ای در پیش گیرند و موجب امیدواری مردم باشند و با قوت بیشتر این خدمت به مردم ادامه یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول