اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آسیب اجتماعی ناشی از فقر از آسیب اقتصادی آن خطرناک تر است

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: تلاش مجموعه بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه امدادرسانی بر مددکاری اجتماعی و فرهنگی استوار است چراکه معتقدیم آسیب اجتماعی ناشی از فقر از آسیب اقتصادی آن خطرناک تر است.

آسیب اجتماعی ناشی از فقر از آسیب اقتصادی آن خطرناک تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهرعلی حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: اساس کار کمیته امداد امام خمینی(ره) امدادرسانی برای ارتقای همه جانبۀ زندگی محرومان است.

وی ادامه داد: شاید در نگاه نخست فعالیت کمیته امداد برای کمک به بهبود شرایط اقتصادی تصور شود ولی در واقع هدف اصلی ما، کاهش بسترهای منفی اقتصادی و رفع مشکلات مالی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: تلاش مجموعه بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزۀ امدادرسانی بر مددکاری اجتماعی و فرهنگی  استوار است چراکه معتقدیم آسیب اجتماعی ناشی از فقر از آسیب اقتصادی آن خطرناک تر است.

وی اضافه کرد: پدیده‌ فقر و نیاز مالی از ناملایمات زندگی است که روح بشر را آزار می‌دهد و گاه به خاطر عدم مهارت انسان‌ها در مقابله با این پدیده، فقر آن‌ها را از مسیر فطری‌شان که رسیدن به سعادت و رستگاری‌ است دور می‌کند و به سوی خطرات مهلکی سوق می‌دهد.

حق گویان عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) می خواهد با خدمات خود بستر مهارت زندگی آزاد، خدامحور و سعادتمند را برای مددجویان فراهم کند، تا عزت و کرامت انسانی افراد لطمه نبیند.

وی تصریح کرد: با توجه به آسیب‌های ناشی از فقر است که پدیده‌ فقر مالی، روح انسان را آزار می‌دهد و زمینه‌ ساز سقوط او از مسیر فطری است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می خواهند پل ارتباطی میان اغنیاء و مددجویان باشند و این باور دینی را در میان مردم ترویج و تبیین کنند تا افراد در شرایط مختلف، تنها موفقیت‌های خود را فرصتی برای آینده‌سازی ندانند بلکه از مشکلات و موانع زندگی نیز برای ساخت آخرت خود بهره ببرند.

حق گویان یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با نگاه خدمت به نیازمندان دست همکاری با هر کسی که دل در گرو خدمت به محرومان دارد را به گرمی می‌فشارد.

در ادامه مدیرکل بهزیستی نیز بر لزوم توجه دستگاه‌های مختلف به موضوع آسیب‌های اجتماعی را یادآور شد و خواستار همکاری و هم افزایی برای خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول