اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

استان بوشهر کمبود داروی کرونا ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این استان به غیر از آمپول تخصصی اکتمرا که به صورت سهمیه‌ای در کشور توزیع می‌شود، هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تامین دارو های بیماران مبتلا به ویروس کرونا ندارد.

استان بوشهر کمبود داروی کرونا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یحیی رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر به غیر از آمپول تخصصی "اکتمرا" که به صورت سهمیه‌ای در کشور توزیع می‌شود؛ هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تامین دارو های بیماران مبتلا به ویروس کرونا ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در این ارتباط بیمارستان‌های استان بوشهر نیز براساس ظرفیتی که دارند، دارو می‌گیرند و مابقی نیاز این استان برای دسترسی بهتر بیماران در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: داروهای تخصصی مربوط به بیماران مبتلا به کرونا در اختیار داروخانه‌ها است و هیچ بازار آزادی در این بخش وجود ندارد.

رضایی یادآور شد: در زمان حاضر به غیر از آمپول تخصصی "اکتمرا" در زمینه تامین مابقی داروها هیچ محدودیتی وجود ندارد و براساس نیاز وارد استان بوشهر می‌شود.

وی در باره قیمت برخی از داروهای تخصصی کرونا اضافه کرد: قیمت داروی رمدسیویر به صورت آزاد ۷۰۰ هزار تومان و بستگی به نوع بیمه بین ۲۱۰ تا ۵۰ هزار تومان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با رد هر گونه کمبود دارو در این استان گفت: هرچند ممکن است به صورت لحظه‌ای در یک داروی خاص با کمبودی روبرو شویم اما تلاش شده مطابق سهمیه و نیاز این استان داروی مورد نیاز بویژه داروهای تخصصی کرونا اقدام شود تا کمبودی در این زمینه احساس نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول