اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جبران ضعف یادگیری مجازی دانش‌آموزان همدان

معاون آموزش ابتدایی استان همدان از اجرای طرحی برای جبران ضعف یادگیری مجازی برخی از دانش‌آموزان همدان طی تابستان امسال خبر داد.

جبران ضعف یادگیری مجازی دانش‌آموزان همدان

معصومه خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تحصیلات دانش‌آموزان بیشتر در قالب فضای مجازی انجام شد اظهار کرد: در این راستا طرح اطلس آموزشی اجرایی شد که حین ثبت‌نام از دانش‌آموزان نسبت به دسترسی فضای مجازی، نصب برنامه شاد روی گوشی و... سوال‌هایی می‌شد تا برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود.

وی با بیان اینکه خانواده‌هایی که گوشی اندروید و امکان ورود به فضای مجازی را نداشتند، شناسایی شدند گفت: تقریبا از ابتدای مهرماه مشخص شد چه تعدادی از دانش‌آموزان می‌توانند تحصیلات در بستری فضای مجازی داشته باشند و برای چه تعداد امکان تحصیل حضوری وجود دارد.

 معاون آموزش ابتدایی استان همدان تاکید کرد: طبق رنگ‌بندی شهرستان‌ها گاهی مواقع امکان تحصیلات حضوری وجود داشت که تعداد دانش‌‌آموزان بالا نبود.

وی با بیان اینکه برخی از دانش‌آموزان نه امکان تحصیلی حضوری داشتند و نه بستر فضای مجازی عنوان کرد: این افراد با مدیر مدرسه در ارتباط بودند و به صورت هفتگی و ماهانه درسنامه‌ها را تحویل گرفته و از طریق شبکه تلویزیونی آنها را انجام می‌دادند و بار دیگر به مدیر مدرسه تحویل می‌دادند تا مجدد درسنامه‌های جدید دریافت کنند.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه برخی از دانش‌آموزان در بستر فضای مجازی نیز نتوانستند تحصیلات خوبی داشته باشند چراکه یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی به دلیل شرایط سنی در فضای مجازی مشکل است عنوان کرد: خانواده‌های اکثر این دانش‌آموزان در کنار آنها بودند تا یادگیری بهتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها نیز سواد لازم برای کمک به تحصیل دانش‌آموزان نداشتند و به همین خاطر آن طور که باید یادگیری در فضای مجازی انجام نشد خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان در ارزشیابی خردادماه شناسایی شدند و امروز طرحی برای آنها در استان اجرایی می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان با بیان اینکه آموزگارانی به صورت جهادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و گروهی هم دانشجو بسیجی در این طرح با ما همکاری دارند تصریح کرد: قرار بر این شد تیر و مردادماه این طرح اجرایی شود و معلمان با توجه به رنگ‌بندی شهرها دانش‌آموزان را مجدد به صورت حضوری و یا در بستر فضای مجازی آموزش می‌دهند.

وی بیان کرد: تعداد این دانش‌آموزان بالا نیست و مثلا در یک کلاس ۳۵ نفره تقریبا ۳۰ نفر از دانش‌آموزان به شرایط لازم رسیده‌اند.

خدابنده‌لو در پاسخ به اینکه آیا دانش‌آموزانی در روستاها به خاطر شرایط کرونا ترک تحصیل کرده‌اند افزود: در روستاها آمار دانش‌آموزان بسیار پایین است و شاید در برخی مدارس ۲۶ دانش‌آموز از پایه اول تا ششم باشد که به صورت چند پایه‌ به آنها آموزش داده می‌شد.

وی با تاکید به اینکه ایام کرونا دانش‌آموزان روستاها بهتر آموزش  دیدند گفت: مدیران این مدارس مدیر آموزگار هستند که در ایام کرونا نیز در مراکز آموزشی حضور داشتند، ما از این فرصت بهره بردیم و هر روز یک پایه دانش آموزان به مدرسه آمدند و رفع اشکال کردند که البته شاید در هر پایه‌ای چهار تا سه نفر را در برمی‌گرفت.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول