اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هزاران برزیلی خواستار استیضاح و برکناری بولسانارو شدند

هزاران نفر از مردم برزیل در سراسر این کشور در اعتراض به سوء مدیریت رئیس‌جمهور خود، خواستار استیضاح و برکناری وی شدند.

هزاران برزیلی خواستار استیضاح و برکناری بولسانارو شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از مردم برزیل روز گذشته (شنبه) با برگزاری تظاهرات‌های گسترده در چندین شهر این کشور، خواستار استیضاح و کناره‌گیری «ژائیر بولسانارو» رئیس‌جمهور برزیل شدند.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، محبوبیت رئیس‌جمهور برزیل در ماههای اخیر به دلیل سوء مدیریت وی در بحث جلوگیری از شیوع کرونا و موج گسترده بیکاری در این کشور به شدت کاهش یافته است.

تظاهرات روز شنبه، دست‌کم دومین تظاهرات گسترده علیه سیاست‌های بولسانارو در ماه جاری میلادی (جولای) بود که هزاران برزیلی را در چندین شهر این کشور به خیابان کشاند تا خواستار استعفای وی شوند.

یکی از معترضان در «سائو پائولو» با انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور برزیل گفت: «من اینجا هستم تا به دولت جنایتکاری که داریم و کنترل کشور را به دست گرفته، اعتراض کنم».

طبق گزارش گاردین، تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار برزیلی در دوران ریاست‌جمهوری بولسانارو بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس‌جمهور برزیل به شدت به دلیل کم اهمیت جلوه دادن شیوع کرونا و مخالفت با استفاده عموم مردم از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق این گزارش، پرونده بولسانارو در حال حاضر به دلیل فساد مربوط به خرید واکسن‌های هندی کرونا، در سنا مورد بررسی است.

فساد مربوط به واکسن‌های هندی در حقیقت به قرارداد ۲۵۰ میلیون یورویی با شرکت تولید واکسن کرونا کوواکسین در هند است مربوط می‌شود که ظاهراً بولسونارو از این فساد مالی در وزارت بهداشت مطلع بوده و با این وجود اقدامی علیه آن انجام نداده است.

طبق این گزارش،‌در خیابان «پائولیستا» سائو پائولو که اغلب تظاهرات‌های سیاسی در آن جا برگزار می‌شود، بیش از هزار برزیلی از ساعت ۱۶:۰۰ روز شنبه به وقت محلی تجمع کردند و علیه رئیس‌جمهور کشور خود شعار سردادند.

از طرف دیگر، خبرگزاری آلمانی دویچه وله نیز گزارش کرد که دهها هزار برزیلی در چهارمین تظاهرات بزرگ و سراسری خود علیه بولسانارو از ماه می امسال تاکنون، در اعتراض به مدیریت ناکارآمد دولت خود تظاهرات برپا کردند و خواستار استعفای رئیس‌جمهورشان شدند.

طبق جدیدترین نظرسنجی‌ها، میزان محبوبیت رئیس‌جمهور بولسانارو به زیر ۲۴ درصد رسیده است و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که وی در انتخابات سال آینده، در مقابل رقیب خود «لولا داسیلوا»، متحمل شکست شود.

چندی پیش، دیوان عالی برزیل، مجموعه‌ای از احکام قضایی را علیه «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور پیشین این کشور را لغو کرد و پس از آن برآورد مؤسسات نظرسنجی نشان داد که در بین ۱۰ کاندید احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲ برزیل، لولا داسیلوا از شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول