اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فرهنگ مهارت‌آموزی در سفره خانواده‌ها وارد شود/ ۶۳ درصد از آموزش‌های مهارتی در گلستان منجر به اشتغال شده است

معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: برای داشتن نیروهای انسانی مهارت‌دیده در کشور باید فرهنگ مهارت‌آموزی در سفره خانواده‌ها وارد شود.

فرهنگ مهارت‌آموزی در سفره خانواده‌ها وارد شود/ ۶۳ درصد از آموزش‌های مهارتی در گلستان منجر به اشتغال شده است

به گزارش خبدگزاری فارس از گنبدکاووس، امان یلمه ظهر امروز در مراسم افتتاح آموزشگاه آزاد کسب و کار و بازاریابی زیر نظر اداره فنی و حرفه‌ای در گنبدکاووس اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده در گلستان در سال گذشته ۶۳ درصد از آموزش‌های مهارتی توسط فنی و حرفه‌ای استان منجر به ایجاد اشتغال شده است.

وی تصریح کرد: لازمه توسعه و پیشرفت کشور داشتن نیروهای انسانی مهارت‌دیده است که برای تحقق این امر باید فرهنگ مهارت‌آموزی همچون دانشگاه‌ها در سفره خانواده‌ها وارد شود و والدین مهارت‌آموزی در فرزندان را به عنوان یک ضرورت احساس کنند.

معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: تا سال گذشته تنها یک مرکز جوار کارگاهی در گلستان فعالیت داشت اما امسال موفق شدیم از طریق سازمان مرکزی ۱۲ مجوز برای فعالیت مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی را دریافت کنیم تا کارخانجات دارای شرایط لازم بتوانند این مراکز را دایر کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین ایجاد اشتغال افراد آموزش‌دیده در مراکز فنی و حرفه‌ای ۴۶ درصد است که این رقم در استان گلستان بیش از میانگین کشوری بوده و در سال گذشته به ۶۵ درصد رسیده است.

یلمه گفت: تعهد اشتغال برای اداره کل فنی و حرفه‌ای در سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ نفر بود که با ۱۰۲ درصد تحقق اشتغال یک‌هزار و ۲۲۷ نفر از طریق این اداره کل اشتغالزایی شدند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۹۹۸ نفر از طریق دولتی در گلستان آموزش دیدند که این آموزش‌ها در چهار ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۸۹۳ نفر در ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوده که با توجه به وضعیت استان به لحاظ شرایط کرونایی به صورت حضوری و یا مجازی انجام شده است.

معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای گلستان ابراز کرد: ۱۸ گروه هدف آموزشی شامل پادگان‌ها، زندان، زنان سرپرست خانوار، دانشگاه‌ها و غیره در سال گذشته از خدمات مراکز ما آموزش گرفتند و امسال از سوی سازمان مرکزی آموزش گروه هدف کودکان کار نیز در دستور کار قرار گرفته که تاکنون به خاطر وضعیت شیوع بیماری کرونا تنها ۱۷ گروه هدف آموزش از خدمات ما استفاده کردند.

وی تصریح کرد: از ۳۵۰ آموزشگاه‌های آزاد در گلستان در حال حاضر ۲۱۷ آموزشگاه آزاد فعال بوده و مابقی به خاطر وضعیت شیوع کرونا از ارائه خدمات صرفنظر کردند.
مدیر آموزشگاه آزاد ایده‌آل در مراسم افتتاح این مرکز اظهار کرد: آموزش کسب و کار و بازاریابی در رشته‌های آموزشی مالی و بازرگانی به صورت حضوری، مجازی و وبنیار از فعالیت‌های این آموزشگاه بوده که در شرق گلستان نخستین آموزشگاه در این رشته است.

جواد روز رخ گفت: این آموزشگاه به صورت تخصصی فعالیت می‌کند و علاوه بر آموزش علاقمندان در استان ، آموزش‌ها و مشاوره‌های تخصصی در دیگر استان‌ها مانند مشهد، اصفهان، تهران و غیره انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: این آموزشگاه در وسعتی حدود ۲۰۰ متر مربع با هزینه بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان برای تجهیز امکانات و آماده‌سازی فضا راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول