اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برگزاری چهارمین جشنواره سراسری حبیب حرم در همدان

مسوول بسیج هنرمندان همدان از برگزاری چهارمین جشنواره سراسری حبیب حرم در همدان خبر داد.

برگزاری چهارمین جشنواره سراسری حبیب حرم در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر ترکاشوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری چهارمین دوره جشنواره سراسری حبیب حرم خبر داد و گفت: جشنواره دو سالانه «حبیب حرم» امسال هم نیز با میزبانی این سازمان و حضور پرشور هنرمندان سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این جشنواره در پنج بخش، هنرهای تجسمی، نمایش محیطی، شعر، ادبیات پایداری و مقاومت و عکس با موضوعات سردار سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی»، جبهه مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت، استکبار ستیزی و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

مسوول سازمان بسیج هنرمندان همدان یکی از اهداف این جشنواره را شناسایی هنرمندان متعهد انقلابی و معرفی آنها به جامعه و همچنین نسل‌های بعدی دانست و بیان کرد: این جشنواره دو بخش ویژه دارد که یکی به نقش سازنده سرلشک شهید حاج حسین همدانی در کنار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره دارد و دیگری  مربوط به پرداختن به سیره و روش زندگی شهید شاخص بسیج هنرمندان کشور شهید بهروز مرادی در سال ۱۴۰۰ است.

وی مهلت ارسال آثار را از ۳ مرداد ۱۴۰۰ تا ۱۵ مهر ۱۴۰۰ دانست و با بیان اینکه جشنواره دهه دوم آبان ماه برگزار خواهد شد افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سایت هفت هنر www.7honar-hmd.ir و یا به  دبیرخانه جشنواره واقع در همدان مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا,سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ارسال کنند.

ترکاشوند تصریح کرد: پس از جمع‌آوری آثار، تولیدات هنری از طریق داوران ملی و استانی در دو بخش بازبینی و نهایی بررسی و نتایج اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره قبل در چهار بخش شعر با ۲۵۰ اثر، داستان ۷۰ اثر، نمایش محیطی با ۳۶ اثر و موشن و نماهنگ با ۱۰ اثر برگزار شد افزود: در این دوره در برخی رشته‌ها به نفرات اول تا سوم و در برخی رشته‌ها علاوه بر آثار برگزیده از آثار شایسته تقدیر نیز تجلیل می‌شود.

مسوول بسیج هنرمندان استان همدان افزود: دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۸ هزار شهید استان در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد که بسیج هنرمندان نیز هم در برخی از کمیته‌ها به عنوان یکی از اعضاء کمیته ها حضور دارد و این جشنواره نیز در راستای برنامه های همین کنگره است.

وی به همکاری ۱۰ دستگاه اجرایی مانند کنگره سرداران، سپاه انصارالحسین (ع)، صدا و سیما، اداره‌کل ارشاد، بنیاد حفظ آثار، حوزه هنری، بنیاد سردار همدانی، بنیاد شهید و شهرداری در برگزاری این جشنواره با این سازمان اشاره کردند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول