اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فعالیت بیش از ۳۵۰۰ گروه جهادی در فارس

رئیس بسیج سازندگی سپاه فجر فارس از فعالیت بیش از ۳۵۰۰ گروه جهادی در فارس خبر داد و گفت: به مناسبت گرامیداشت سالروز دیدار رهبری با گروه‌های جهادی در سال ۹۸، ۳۱۵ برنامه برگزار می‌شود.

فعالیت بیش از ۳۵۰۰  گروه جهادی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسماعیل قزل سفلی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت سالروز دیدار رهبری با فعالیت جهادی در سال ۹۸ و پیام ایشان اظهار داشت: در سال ۹۸ در استان ۴۹ گروه جهادی فعال بود که امروز بیش از سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی از ۴۲ هزار گروه جهادی کل کشور متعلق به فارس است.

وی با اشاره به وظیفه سپاه و دولت در حمایت از گروه‌های جهادی گفت: در قالب چهار راهبرد، بستر حضور جوانان را در گروه های جهادی فراهم کرده ایم که اولین راهبرد ساماندهی گروه های جهادی در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، سلامت، آموزشی، تربیتی، اقتصادی، اشتغال و برخی فعالیت های تخصصی مثل آبرسانی و آسیب های اجتماعی بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس رویکرد گروه‌های جهادی را پایگاه و محله محور و جغرافیا محور عنوان کرد و پیرامون راهبرد دوم اذعان داشت: توانمندسازی گروه‌های جهادی در حوزه‌های عمومی و تخصصی به صورت شهرستانی و استانی در سطوح مختلف در حال انجام است.

وی با بیان اینکه راهبرد سوم پشتیبانی از گروه‌های جهادی می‌باشد، تصریح کرد: طبق گفته صریح مقام معظم رهبری، ساماندهی و اعزام گروه‌های جهادی برعهده بسیج و پشتیبانی وظیفه دولت می‌باشد که ما وظیفه خود را تسهیلگری و پشتیبانی دقیق‌تر و بهتر می دانیم.

این مقام مسئول یکی از محورهای پشتیبانی را پیگیری مسائل حقوقی و احکام ماموریتی عنوان کرد و افزود: فعال کردن کارگروه‌های بسیج سازندگی در سطح استان به ریاست استاندار و در سطح شهرستان‌ها به ریاست فرماندار از دیگر برنامه‌های ما است.

او پیگیری برنامه تجهیزاتی و تدارکاتی گروه‌های جهادی را از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی استان فارس عنوان کرد و گفت: برای دستیابی به این مهم رایزنی‌های بسیاری با خیرین، نمایندگان مجلس، ستاد اجرایی فرمان امام، قرارگاه‌های محرومیت زدایی و بنیاد مستضعفان صورت گرفته است.

قزل سفلی با اشاره به تشکیل قرارگاه های جهادی منطقه محور و‌ مسئله محور، از شروع به کار قرارگاه جهادگران مدرسه ساز و آبرسان به صورت هدفمند و باتوجه به نیاز جامعه خبر داد.

وی از برگزاری بیش از ۳۱۵ برنامه مختلف به مناسبت دهم و یازدهم مردادماه سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: برنامه‌های شاخص ما تا یازده مرداد با محوریت جهادگران شامل نشست های گفتمان جهادی، یادواره جهادگران، دیدار با ائمه جمعه، تقدیر از جهادگران، سرکشی از خانواده شهدای جهادگر آسمانی، رونمایی از نشریه منهای نفت و میزگردهای مختلف می‌باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: رزمایش ۱۲ هزار نفری از فردا تا ۱۵ مرداد در قالب ۹۰۰ اردوی جهادی یک تا پانزده روزه در حوزه های عمرانی، فرهنگی تربیتی، سلامت اجتماعی، آبرسانی، خدماتی، اقتصاد و تحصیلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گفته وی رزمایش واکسیناسیون دام‌های سبک در طی دوماه با حضور ۶۵۰ تیم جهادی، افتتاح پروژه های عمرانی و جهادی ۳۰ پروژه شاخص در شش شهرستان و کلنگ زنی سه هزار مسکن محروم به صورت مشترک در قالب قرارگاه امام حسن(ع)با حضور مهمانان ویژه از دیگر برنامه‌های شاخص بسیج سازندگی در سطح استان فارس می‌باشد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول