اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تاخت و تاز دوباره کرونا در سایه بی توجهی مردم کاشان/ خطر کمبود تخت در صورت ادامه روند موجود

ابتلا به کرونا در کاشان روند افزایشی گرفته و در این پیک از کرونا به شمار مبتلایان و افراد بستری‌شده افزوده می‌شود.

تاخت و تاز دوباره کرونا در سایه بی توجهی مردم کاشان/ خطر کمبود تخت در صورت ادامه روند موجود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، پیک چهارم کرونا در این شهرستان روبه بهبودی و تمام شدن بود که با ورود به پیک پنجم کرونا، کاشان وارد فازدیگری از این ویروس منحوس شده است ابتلا به کرونا در کاشان روند رو به افزایشی گرفته و در این پیک از کرونا برشمار مبتلایان و افراد بستری‌شده افزوده می‌شود.

در رنگ‌بندی کرونایی طی هفته‌های گذشته وضعیت کاشان به رنگ قرمز درآمده است؛ ویروس خطرناک کرونا بار دیگر در سایه بی‌توجهی و عادی انگاری مردم خیز برداشته و برخی از مردم کاشان بدون رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک در اماکن شلوغ حضور پیدا می‌کنند و کرونا را جدی نمی‌گیرند و با دست‌کم گرفتن ویروس مرگبار کرونا همچنان دورهمی، مراسمات عروسی و ...برگزار می‌کنند.

سید علیرضا مروجی در خصوص سویه جدید کرونا در کاشان می‌گوید: کاهش موراد مرگ‌ومیر مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ را حاصل جان‌فشانی و ایثارگری پرسنل حوزه سلامت است، این درحالی‌که است که این سویه جدید سرعت انتقال و مرگ‌ومیر بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی دارد.

سویه جدید طی دو روز و یا کمتر کل ریه را درگیر می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، علائم کرونای دلتا را مانند علائم سرماخوردگی بیان کرد و از مردم خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله زدن ماسک، فاصله اجتماعی، خودداری از برگزاری دورهمی ها و شستن دست‌ها، مدافعان سلامت را یاری کنند.


وی بابیان اینکه، این سویه جدید طی دو روز و یا کمتر کل ریه را درگیر می‌کند، ادامه داد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی در اعمال محدودیت‌ها و تقویت همکاری با کارکنان نظام سلامت در عمل به پروتکل‌های بهداشتی، شاهد توقف روند روبه رشد بیماری در منطقه باشیم.

وی در ادامه، با اشاره به مراجعه روزانه حدود ۵۰۰ بیمار کرونایی به کلینیک تخصصی دانشگاه می‌گوید: ۱۲۹۸ نفر از ابتدای شیوع موج پنجم کرونا ریفرال کرونا شدند.

همه باید با همکاری و همدلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیماری کرونا را مهار کنیم

رئیس دانشگاه، با اعلام وضعیت بحران درزمینهٔ بروز بیماری کووید 19 با سویش جدید در منطقه و تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی کاشان تصریح می‌کند: اگر اقدامات کنترل‌کننده نداشته باشیم، وضعیت بیماری دشوار خواهد شد و ممکن است با مشکلاتی هم برای بیماران کرونایی و هم غیر کرونایی مواجه شویم.

ابوالفضل شجاعی در خصوص افزایش ویروس کرونا در منطقه کاشان می‌گوید: در ایران هرزمانی که مردم و مسئولین دست‌به‌دست هم دادند در هر زمینه‌ای که ورود کردند موفق شده‌اند الآن نیز لازم است همه باهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت کاهش بیماری کرونا و ریشه‌کنی آن کوشش کنیم.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان بابیان اینکه، انجام هر اقدامی فقط در زمان خود مؤثر است اکنون وظیفه شرعی و قانونی ماست که ماسک بزنیم تا باعث انتقال بیماری و مرگ دیگران نشویم، می گوید: زدن ماسک باعث می‌شود خودمان به بیماری مبتلا نشویم و مهم‌تر از آن می‌تواند از انتقال بیماری توسط ما به دیگران جلوگیری کند.

شجاعی می‌گوید: در زمان همه‌گیری کرونا، ویروس در بدن برخی از افراد جامعه نفوذ کرده و به‌عنوان ناقل محسوب می‌شوند، لذا علامت ندارند و بیماری را به دیگران انتقال می‌دهند، در صورت نزدن ماسک و عدم رعایت اصول بهداشتی، مابقی افراد جامعه می‌توانند ناقل این ویروس باشند.


وی می‌گوید: در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد که این ویروس متأسفانه افراد جوان و حتی کودکان را مبتلا نموده است و با افزایش تعداد مبتلایان، بالطبع افزایش مرگ‌ومیر را در پیش خواهیم داشت.به گفته وی تا زمانی که واکسیناسیون تمامی آحاد جامعه کامل نشود ما پیک کرونا را خواهیم داشت اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم از شدت این پیک‌ها جلوگیری نموده و تعداد مرگ‌ومیرها را کاهش دهیم.

وی، با تأکید مجدد برزدن ماسک از سوی همه افراد جامعه، می‌گوید: تعداد ویروس اولیه‌ای که وارد بدن فرد می‌شود هرچقدر بیشتر باشد شدت بیماری در فرد مبتلابه کرونا بیشتر خواهد بود لذا ماسک در پیشگیری از شدت بیماری بسیار کمک‌کننده است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، با توصیه به پرهیز از حضور در اجتماعات و محل‌های پرازدحام جمعیت می‌گوید: حتی افرادی که تزریق واکسن را انجام داده‌اند در مقابل بیماری، کاملاً مصون نبوده و باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ابوالفضل شجاعی، با توصیه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی، ادامه می‌دهد: اگر وضعیت موجود عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد، پیش‌بینی می‌شود به شرایط بسیار سختی دچار شویم.


وی تصریح کرد: باوجودی که بیمارستان شهید بهشتی تنها مأمن برای درمان بیماران کرولایی در کاشان است، متأسفانه در حال حاضر ظرفیت این بیمارستان تکمیل‌شده است و اگر همین روند ادامه یابد در روزهای آتی با مشکل کمبود تخت بستری در منطقه مواجه خواهیم شد. 

با ادامه پیدا کردن روند عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کمبود تخت در منطقه مواجه خواهیم شد

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: اگر از همین امروز با زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قطع زنجیره کرونا کوشا باشیم نتایج خوب آن‌که کاهش پیک کرونا هست دو هفته دیگر به ثمر می‌رسد.

شجاعی، از مسؤولین روابط عمومی ادارات شهرستان کاشان خواست تا هرکدام در سازمان خود یک مروج سلامت باشند و نسبت به آگاه‌سازی و افزایش باور خانواده‌های خود درباره ویروس منحوس کرونا کوشش کنند.


شجاعی می‌گوید: به علت تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی و حتی پرشان بخش اورژانس، سالن تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به تخت‌ها و امکانات بیمارستانی مجهز شده و از روز شنبه 26 تیرماه به بیماران بستری موقت کرونایی اختصاص‌یافته است.

وی می‌افزاید: بیماران بستری موقت، افرادی مبتلابه کرونا هستند که علائم تنفسی نداشته و نیاز به اکسیژن ندارند و هرروز حدود یک الی دو ساعت (طی مدت یک الی دو هفته) به بیمارستان مراجعه نموده و خدمات درمانی (تزریق دارو) را به‌صورت سرپایی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در خصوص آخرین آمار کرونا در منطقه کاشان می‌گوید: اکنون ۵۵۵ بیمار مبتلابه کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۴۷۵ نفر در کاشان و ۸۰ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ج۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول