اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع آمریکا: اولین وظیفه نیروهای امنیتی افغانستان کُند کردن حرکت طالبان است

«لوید آستین» در اظهاراتی اولین وظیفه نیروهای امنیتی افغانستان را پیش از تلاش برای پس گرفتن کنترل مناطق، کُند کردن پیشروی طالبان عنوان کرد.

وزیر دفاع آمریکا: اولین وظیفه نیروهای امنیتی افغانستان کُند کردن حرکت طالبان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز شنبه گفت اولین کار نیروهای امنیتی افغانستان قبل از تلاش برای بازپسگیری مناطق، این است که اطمینان یابند می‌‌توانند حرکت طالبان را کند کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او این اظهارات را در اشاره به این مسئله بیان کرد که نیروهای افغانستانی قصد دارند حضور خود را در اطراف مناطق مهم استراتژیک این کشور تقویت کنند. 

طبق این گزارش، ارتش افغانستان در حال بازبینی استراتژی جنگی خود در مقابل طالبان برای متمرکز کردن نیروها اطراف مهمترین مناطق مانند کابل و سایر شهرها، گذرگاه‌های مرزی و زیرساخت‌های حیاتی است. 

آستین در سفر به آلاسکا در جمع خبرنگاران افزود: آن‌ها نیروهای خود را اطراف مراکز اصلی پرجمعیت تقویت می‌کنند. در این خصوص که آیا این (اقدام) طالبان را متوقف می‌کند یا خیر، فکر می‌کنم اولین کاری که باید انجام شود این است که اطمینان حاصل شود آن‌ها می‌توانند پیشروی را کند کنند. 

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت معتقد است افغان‌ها توانایی و ظرفیت پیشرفت را دارند اما باید دید چه پیش خواهد آمد. 

به گزارش رویترز، به نظر می‌رسد این استراتژی خطرناک به لحاظ سیاسی، یک ضرورت نظامی است زیرا نیروهای افغانستانی تلاش می‌کنند مانعِ از دست رفتن کنترل مراکز استان‌ها که می‌تواند وضعیت این کشور را به شدت شکننده کند، شوند. 

به گزارش فارس، پیش از این، ارگ افغانستان از گفت‌وگوی تلفنی «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان با «جو بایدن»، همتای آمریکایی خود خبر داد. 

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی صورت گرفت که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت در صورتی که طالبان با زور، قدرت را در افغانستان به دست بگیرد، افغانستان به کشوری طرد شده تبدیل خواهد شد.

این مقام ارشد آمریکایی گفت واشنگتن اعتقادی به راه‌حل نظامی در افغانستان نداشته و آمریکا در حال بررسی روشی برای پایان دادن به درگیری ۴۰ ساله در افغانستان است.

آمریکا، اتحادیه اروپا و ائتلاف ناتو هم بامداد شنبه (به وقت تهران) در بیانیه‌ای اعلام کردند که همزمان با خروج نیروهای ائتلاف از افغانستان، تحولات در این کشور را تحت نظر دارند.

در این بیانیه آمده است: «از افزایش میزان خشونت و حملات از سوی طالبان نگران هستیم و اوضاع افغانستان هیچ راه حل نظامی نداشته و خواستار پیروی از روند صلح هستیم».

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول