اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

موافقت اصولی احداث 36 واحد بوم‌گردی در کردستان اخذ شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 واحد بوم‌گردی در استان در حال احداث است گفت: موافقت اولیه و اصولی احداث 36 واحد بوم‌گردی نیز اخذ شده است.

موافقت اصولی احداث 36 واحد بوم‌گردی در کردستان اخذ شده است

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: اولین اقامتگاه بومگردی در سال 96 به صورت رسمی افتتاح شد و اکنون طی بازه‌ 4 ساله تعداد واحدهای بوم‌گردی استان به 25 مورد رسیده که اشتغالزایی 75 نفر را به صورت مستقیم به دنبال داشته است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 25 واحد بوم‌گردی در استان در حال احداث است، گفت: موافقت اولیه و اصولی احداث 36 واحد بوم‌گردی نیز اخذ شده است.

گویلیان با اشاره به اینکه در مجموع 19 اقامتگاه بوم‌گردی در سنندج وجود دارد اظهار داشت: 2 واحد بوم‌گردی در سروآباد و در شهرستان‌های قروه، مریوان، دیواندره و کامیاران نیز هر کدام یک اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد.

مجتمع گردشگری و‌ بوم‌گردی شه‌م در روستای دورود شهرستان سروآباد با اشتغالزایی 6 نفر، بوم‌گردی میمی‌همدم واقع در روستای تخته شهرستان سنندج، بوم‌گردی سولین واقع در روستای گلین و بوم‌گردی هویه واقع در روستای هویه شهرستان سنندج نیز تیرماه امسال افتتاح شد.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول