اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ماجرای دعوای شهرداری شاهدیه و اتحادیه میوه‌ و‌ ‎تره‌ بار یزد چیست؟ / لزوم ورود سازمان بازرسی

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان یزد، گفت: حدود چهار سال است برای اخذ سند مغازه‌های تجاری در میدان میوه و تره بار شاهدیه در شهرداری دوندگی می‌کنیم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ است.

ماجرای دعوای شهرداری شاهدیه و اتحادیه میوه‌ و‌ ‎تره‌ بار یزد چیست؟ / لزوم ورود سازمان بازرسی

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، چندی است که دعوای شهرداری شاهدیه و اتحادیه میوه و تره بار استان یزد گریبان گیر میوه فروشان و شاغلین میدان میوه و تره بار شاهدیه شده و لازم است که مسئولان ارشد استان به ویژه سازمان بارزسی با ورود جدی خود این مشکل را برطرف کند.

یکی از فروشندگان ومیدان داران میدان میوه و تره بار شاهدیه یزد که نمیخواست نامش فاش شود در خصوص مشکلاتشان به خبرنگار فارس در این استان، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا بازار میوه و تره بار نیز مثل دیگر صنوف کشور با مشکلات جدی مواجه شده و ما امکان پرداخت اجاره بها با افزایش ۱۰۰ درصدی غرفه خود را نداریم ولی متأسفانه شهرداری در اقدامی غیرقانونی و به دلیل مشکلی که با اتحادیه میوه و تره بار استان دارد ما را مجبور به پرداخت اجاره کرده و می گوید در صورتی که اجاره را طبق نظر شهرداری پرداخت نکنیم باید در این شرایط نابسامان اقتصادی غرفه را تخلیه و تحویل شهرداری دهیم.

گفتنی است؛ مهمترین دغدغه میان داران میدان میوه و تره بار شاهدیه افزایش ۱۰۰ درصدی اجاره بهای غرفه و فشارزیاد و غیرقانونی شهرداری برای تخلیه غرفه هاست.

حسین مشرف در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از یزد، با گلایه از این‌که شهرداری شاهدیه مشکل سند املاک و مغازه‌های میدان و تره بار را رفع و رجوع نمی‌کند، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ طبق قرارداد مشارکتی که با شهرداری بسته شد، زمینی به مساحت ۱۳۲ هزار متر مربع از سوی شهرداری شاهدیه در اختیار میدان میوه و تره بار قرار گرفته است.

وی افزود: از میزان کل مساحت واگذار شده ۲۰ هزار متر مربع حریم طبقات برق فشار قوی بوده که اداره برق آن را خلعیت کرد و در نهایت شهرداری فقط ۱۰۰ هزار متر مربع برای ساخت مغازه و غرفه به میدان میوه و تره بار واگذار کرده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان یزد در ادامه با بیان این‌که طبق قرار دادمشارکتی چهار ساله علاوه بر زمین اخذ مجوز، ساخت حصار و تهیه نقشه های معماری نیز به عهده شهراری شاهدیه بوده که تاکنون به هیچ کدام یک عمل نشده، گفت: تعهدات شهرداری با هزینه اتحادیه میوه و تره بار استان اجرا شده است.

مشرف با بیان این‌که در حال حاضر ۹۳ غرفه در میدان میوه و تره بار شاهدیه ساخته شده است، تصریح کرد: طبق قرار قبلی ۱۸ غرفه در ازای پول زمین و صدور مجوزهای قانونی در اختیار شهردرای قرار گرفته و مابقی نیز به متقاضیان تحویل داده شد و تاکنون هیچ سندی از سوی شهرداری برای غرفه های متعهد صادر نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای ساخت و ساز مغازه‌ها حدود ۳۲ میلیارد هزینه شده است و هرساله شهرداری مراحل کسب سند را به فرمانداری و فرمانداری به استانداری ارجاع می دهد که در آخر تاکنون به سرانجام مشخص نرسیده‌ایم.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان یزد با بیان این که مسئولان ارشد استان هم در جریان این موضوع قرار گرفتند ولی متأسفانه تاکنون حریف شهردار شاهدیه نشدیم.

سیدعلی میرنژاد، شهردار شاهدیه نیز در این خصوص به خبرنگار فارس، اظهار کرد: قرارداد میدان میوه و تره بار طرحی مشارکتی بوده که شهرداری تاکنون به تمام تعهدات خود عمل کرده ولی فرآیند ساخت و ساز و نامه های اداری نظیر نامه آتش نشانی به شهرداری شاهدیه تحویل داده نشده است.

وی با بیان این که شهرداری طبق قراداد عمل کرده و هیچ تعرضی هم نداشته است، افزود: علاوه بر آن طی قرارداد سردخانه لازم در این میدان ساخته نشده است.

شهردار شاهدیه گفت: ما تابع قانون و قرارداد نوشته شده هستیم و حتی یک قدم از حق مردم شاهدیه نخواهیم گذشت.

رفع مشکل فروشندگان میوه و تره بار در میدان شاهدیه که ناشی از دعوای چهار ساله شهرداری و رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان است به ورود جدی دستگاه های نظارتی نیاز دارد که امیدواریم تا قبل از بحرانی شدن این مهم نظارت های لازم انجام و ساماندهی مورد انتظار مردم که هیچ چیز جز مطالبه قانونی نیست به نتیجه ای مشخص و شفاف برسد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول