اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۸۸۳۷ خانواده کردستانی در طرح شهید سلیمانی آموزش خودمراقبتی دیدند/انجام 3973 نمونه‌گیری کرونا

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۸ هزار و ۸۳۷ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تاکنون آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

۸۸۳۷ خانواده کردستانی در طرح شهید سلیمانی آموزش خودمراقبتی دیدند/انجام 3973 نمونه‌گیری کرونا

حسن محمودی در گفت‌وگو خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: با توجه به خیز پنجم کرونا در کشور برنامه‌های طرح مذکور برای مهار ویروس کرونا همچنان تداوم دارد.

وی با قدردانی از عوامل اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان، اجرای این طرح را گام موثری در مهار شیوع کرونا برشمرد و گفت: فعالیت‌های پیشگیرانه از شیوع این بیماری و مقابله با آن نیز درقالب طرح محله محور شهید سلیمانی از پانزدهم آذر تاکنون در سراسر کشور و به تبع استان کردستان همچنان با تلاش‌های بی وقفه جهادگران ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شناسایی به موقع افراد مبتلا به کرونا از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان یادشده تاکنون یک‌هزار و ۳۹۱ نفر در منزل با حمایت تیم‌های مذکور تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

محمودی با اشاره به نقش هر خانه یک پایگاه سلامت عنوان کرد: در طرح مذکور بیماریابی، جداسازی، آموزش و ارتقای دانش مردم نسبت به بیماری در راستای کاهش مبتلایان و مرگ و میرها به صورت محله محور انجام می‌شود.

وی در ادامه اذعان کرد: از هفته گذشته تاکنون ۳ هزار و ۹۷۳ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۵۸۶ نفر مثبت اعلام شده است. 

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: در مدت زمان یادشده تاکنون ۱۳ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا در قالب طرح مذکور قرار گرفته‌اند.

محمودی بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: در صورت داشتن تب، آبریزش بینی، خستگی و گلودرد که از علائم کرونای دلتا است به مراکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی سلامت جهت انجام تست مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون تیم‌های مذکور به ۸ هزار و ۸۳۷ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۵۸۳ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: با شروع موج پنجم کرونا از نوع دلتا در کشور پایبندی به پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در اماکن پرتجمع و استفاده از ماسک از راه‌های اساسی جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

محمودی با اشاره به تداوم طرح شهید سلیمانی در مهار کرونا یادآور شد: گام پنجم طرح محله محور با محوریت واکسیناسیون هم اکنون در استان در حال اجرا است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول