اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

افزایش ۱۰ برابری مراجعین مشکوک کرونایی به مراکز درمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این‌که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین اصناف و مردم بشدت کاهش یافته و آمارها روبه افزایش است گفت: در روزهای اخیر میزان مراجعه بیماران با علائم مشکوک کرونایی افزایش ۱۰ برابری داشته است.

افزایش ۱۰ برابری مراجعین مشکوک کرونایی به مراکز درمانی

محمود نوری شادکام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد با بیان اینکه با شیوع کرونای دلتا وضعیت مراجعین و بستری‌ها در استان افزایش دارد اظهار کرد: در حال حاضر تخت های بیمارسانی پر شده و ما انتظار داریم شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از شیوع و خیز خطرناک این ویروس جهش یافته باشند.

وی با اشاره به این‌که یزد در مقایسه با سایر استان ها در کنترل این بیماری موفق عمل کرده است تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از هزار نفر در بیمارستان ها به دلیل کرونا بستری هستند اما بیش از ۳ برابر این آمار در منازل قرنطینه شده و دوران نقاهت خود را می گذرانند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه برخی از بیماران به دلیل شرایط حاد به مراقبت‌های ویژه ارجاع داده شده و بخشی نیز در تخت‌های عادی دوران قرنطینه خود را سپری می‌کنند ادامه داد: کرونای دلتا بسیار پرخطر بوده و سرعت درگیری بالایی دارد لذا مراجعه دیرهنگام بیماران و تشدید عفونت‌های ریوی باعث بروز مشکلات بعدی و بستری شدن آنها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه می شود.

وی با تاکید بر اینکه کادر درمان تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا بدون فوت وقت در سریع‌ترین زمان کار تشخیصی و درمانی را انجام دهند اضافه کرد: در حال حاضر و با شیوع ویروس کرونای دلتا علائم بیماری شبیه به سرماخوردگی است به طوری که برخی از افراد با گلو درد، اسهال، بی‌اشتهایی، تب و بی‌قراری به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

شادکام با تاکید بر اینکه در صورت داشتن علائم سرماخوردگی و کرونا حتی در صورت منفی شدن آزمایش هم باید مراقبت‌های فردی را در پیش گرفت افزود: در این فصل هیچ علامتی را به حساب سرماخوردگی نگذارید و با وجود بیماری گسترده کرونا همه علامت‌های سرماخوردگی را باید کرونا دانست.

وی با اشاره به افزایش مراجعین به بیمارستان‌ها عنوان کرد: دلیل عمده این مراجعات رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در بیش از نیمی از جمعیت استان است که بخش عظیمی از مردم همچنان نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و دوری از تجمعات بی توجه هستند.

شادکام اظها کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد تست ها می‌تواند با وجود داشتن کرونا توسط افراد، منفی شده و بر این اساس باید همه علامت‌ها را کرونا تلقی کرد و به موقع به مراکز درمانی مراجعه تا نیاز به آی.سی.یو کمتر شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول