اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

توزیع بیش از ۳۴ هزار تن نهاده دامی در خراسان‌جنوبی

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی از توزیع بیش از ۳۴ هزار تن نهاده دامی طی سه ماهه نختس امسال در استان خبر داد و گفت: این میزان توسط تشکل‌های تخصصی دام استان خرید حمل و توزیع شده است.

توزیع بیش از ۳۴ هزار تن نهاده دامی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، وحید ضیائیان‌احمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: پیرو کاهش شدید نزولات آسمانی و تشدید خشکسالی‌های چندین ساله اخیر در سال جاری و متعاقب آن فقر شدید مراتع، دامداران استان نیز همانند دامداران سایر نقاط کشور در تأمین علوفه مورد نیاز دام‌های سبک و سنگین خود با مشکلات و تنگنا‌های فروانی مواجه شدند.

وی بیان داشت: برای حمایت از این قشر تولید کننده همچنین تحقق شعار سال با همکاری اتحادیه‌ها و شرکت تعاونی شبکه تعاون روستایی استان تأمین و توزیع نهاده‌های دامی خشبی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی از توزیع بیش از ۵ هزار تن نهاده دامی بین دامداران و اعضای شرکت‌های تعاونی‌های استان خبر داد و مطرح کرد: این نهاده‌ها شامل کاه، یونجه، جو، و ضایعات میوه بوده که توسط اتحادیه‌های استانی و شهرستانی خرید حمل و بین دامداران استانی توزیع شده است.

ضیائیان‌احمدی اضافه کرد: این مقدار نهاده توزیع شده افزون بر نهاده‌هایی است که توسط تشکل‌های تخصصی دام استان خرید حمل و توزیع شده که با احتساب نهاده‌های توزیع شده توسط تشکل‌های دام فقط در سه ماهه نخست این مقدار بیش از ۳۴ هزار تن است.

وی همچنین در خصوص مشکلات پیش روی دامداران استان، اعلام کرد: خرید و توزیع نهاده دامی با کمترین قیمت ممکن در دستور کار شبکه تعاون روستایی و تمامی تشکل‌های مرتبط قرار دارد.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: یکی از تشکل‌های این مدیریت اقدام به حمل و توزیع گسترده کاه نیشکر برای اولین بار برای دام‌های سبک و سنگین در استان کرده که در صورت قطعیت این نتایج با توجه به ارزان‌بودن این نهاده نسبت به سایر نهاده‌ها قطعا پیگیری و خرید گسترده این نهاده انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول