اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

محمد رهبری شاهکار شمشیر بازی ایران را تکمیل کرد

ملی‌پوش گیلانی شمشیربازی سابر در نخستین رقابت خود در المپیک توکیو موفق به شکست حریف فرانسوی شد.

محمد رهبری شاهکار شمشیر بازی ایران را تکمیل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت شمشیربازی سابر بازی‌های المپیک توکیو برگزار شد و محمد رهبری ورزشکار گیلانی تیم ملی ایران شاهکار ورزشکاران شمشیربازی را تکمیل کرد و پیروز شد.

رهبری در این مسابقه مقابل بولاد آپیتی از تیم ملی فرانسه قرار گرفت و در دور تایم اول مسابقه با نتیجه 7 بر 5 به پیروزی رسید.

شمشیرباز تیم ملی در تایم دوم عقب‌نشینی کرد و باعث شد حریف فرانسوی با نتیجه 8 بر 7 پیشی بگیرد، اما رهبری در پایان با نتیجه 15 بر 13 بر حریف فرانسوی خود غلبه کرد.

داوران و ناظران مسابقه تلاش داشتند که نتیجه بازی را به نفع ورزشکار فرانسوی تغییر دهند و یک‌بار موفق شدند ولی عملکرد عالی شمشیربازی ایرانی مانع از تکرار اعمال نفوذ آن‌ها در این مسابقه شد.

بولاد آپیتی یکی از ستاره‌های شمشیربازی جهان، دارنده مدال نقره مسابقات جهانی است. همچنین دارنده دو مدال نقره و چهار برنز در جام جهانی با خروس‌ها عناوین مهم دیگر این ورزشکار است. وی در حال حاضر با ۱۶۴۰۰۰ امتیاز در رده ششم جهان قرار دارد و یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در المپیک محسوب می‌شد.

قبل از رهبری پاکدامن و عابدینی در مقابل حریفان به پیروزی رسیدند، علی پاکدامن با آندراس ژاتماری از مجارستان که سابقه قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، به رقابت پرداخت و با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ پیروز شد.

مجتبی عابدینی هم توانست با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ گوردون از کانادا را ‌شکست دهد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول