اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مشکل مراکز اهدای خون شهرستان‌های آذربایجان‌غربی رفع می شود

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: طی هماهنگی با استانداری، جهت پای کار آمدن فرمانداری‌ها به منظور همکاری بیشتر با انتقال خون استان مکاتبات لازم انجام گرفته و منتظر همکاری فرمانداری‌ها برای هماهنگی در زمینه خونگیری از اهدا کنندگان شهرستان‌های فاقد مرکز انتقال خون هستیم تا از این طریق مشکل کمبود مراکز انتقال خون استان رفع شود.

مشکل مراکز اهدای خون شهرستان‌های آذربایجان‌غربی رفع می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، در پی ثبت سوژه‌ای با عنوان" لزوم راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در شهرستان بوکان " در سامانه فارس من و درخواست مردم بوکان برای ایجاد مرکز انتقال خون در این شهرستان، خبرنگار خبرگزاری فارس در ارومیه طی مصاحبه با مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی، موضوع را پیگیری کرد.

مجتبی قهرمان رضاییه در این خصوص اظهار داشت: شبکه بهداشت شهرستان بوکان طی سال‌های گذشته ساختمانی در اختیار انتقال خون بوکان قرار داد که در این ساختمان خونگیری انجام می‌شد که در سال 97 با تغییر مدیر شبکه بهداشت بوکان، ساختمان مذکور از انتقال خون پس‌ گرفته شد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی و ساختمان این پایگاه ثابت انتقال خون از طریق شبکه بهداشت بوکان تامین شده بود، یادآور شد: در این ساختمان سه روز در هفته خونگیری انجام می‌شد.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان بوکان مرکز انتقال خون فعالیت ندارد و در صورت درخواست همشهریان، نسبت به خونگیری اقدام می‌شود، افزود: طی مکاتبات به عمل آمده و درخواست جهت راه‌اندازی مجدد مرکز انتقال خون در بوکان، این مکاتبات بی‌نتیجه بود.

قهرمان رضاییه  یادآور شد: شبکه بهداشت و درمان و انتقال خون سازمان‌های جدا بوده و چارت سازمانی متفاوتی دارند و اینکه انتظار داشته باشیم بدون محدودیت، شبکه بهداشت ساختمان و نیروی انسانی در اختیار ما قرار دهد درست نیست.

وی با بیان اینکه متقاضیان اهدای خون در بوکان می‌توانند در مهاباد نسبت به اهدای خون اقدام کنند، اظهار داشت: دفتر جذب انتقال خون در بوکان و سازمان‌های مردم نهاد بوکان نیز با رصد درخواست‌ها برای اهدای خون شهروندان بوکانی، ما را در راستای اعزام تیم‌های سیار جهت خونگیری کمک می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بنا به محدودیت‌های موجود، نمی‌توانیم در تمام شهرهای استان مرکز ثابت انتقال خون راه‌اندازی کنیم، گفت: انتقال خون سازمان دولتی است و ایجاد مرکز جدید نیازمند تعریف چارت سازمانی بوده و برای این منظور نیازمند دستورالعمل فنی و ستادی از سوی انتقال خون ایران هستیم.

قهرمان رضاییه با بیان اینکه ضرورت دارد فرماندارها نیز در این زمینه ما را یاری رسانند، اظهار داشت: توسعه مراکز انتقال خون در شهرستانها به عهده مرکز انتقال خون ایران است و در این راستا نیازسنجی‌های لازم به عمل می آید و در صورت نیاز نسبت به ایجاد مرکز اقدام می‌شود که در شهرستان بوکان نیز مشکلی در این زمینه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: طی رایزنی با استانداری و مکاتبات انجام گرفته، مقرر شده تا از توان فرمانداری‌ها در این زمینه بهره گرفته شود تا بتوانیم رضایت شهروندان را جلب کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول