اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نجات جان دو صیاد پس از 6 ساعت عملیات مشترک جستجو در خلیج فارس+فیلم

معاون دریایی اداره کل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان گفت : طی یک عملیات جستجو ونجات مشترک با نیروی دریایی سپاه وپس از تلاشی شش ساعته آن هم درتاریکی شب دو صیاد مفقود شده قشمی نجات یافته و در سلامت کامل به آغوش خانواده بازگشتند.

نجات جان دو صیاد پس از 6 ساعت عملیات مشترک جستجو در خلیج فارس+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسماعیل مکی زاده در تشریح عملیات جستجو ونجات دریایی شب گذشته 29 تیر ماه اظهار کرد: در ساعت 17:45 طی تماس مردمی با مرکز جستجو ونجات دریایی بندرعباس (MRCC) خبری مبنی بر غرق شدن یک فروند قایق تشتی صیادی در محدوده بین جنوب شرق قشم و غرب لارک و مفقود شدن دو نفر سرنشین این قایق واصل شد.

وی افزود: از آنجایی که شرایط متاثر از طوفان حاکم بر بنادر وجزایر مرکزاستان  مضاف برآن تاریکی شب دامنه عملیات جستجو و نجات را وسیعتر می نمود؛ انجام عملیات مشترک با حضور شناورهایی ناجی متعلق به سازمان بنادر و دریا نوردی، شناور نیروی دریایی سپاه و چندین فروند شناور همیار ناجی در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله 5 فروند شناور به محل اعزام شدند.

 

 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان بابیان اینکه وزش باد شدید در هنگام غرق شدن شناور احتمال انتقال مفقود شدگان را دورتر از محل متصور می‌ساخت، اظهارداشت: در یک عملیات مشترک شبانه و با پایش وسیع منطقه که 6 ساعت به طول انجامید، خوشبختانه حوالی ساعت 22:30 شناور ناجی 15 هر دو صیاد که  خود را به کمک اشیا (تکه چوب و دبه آب ) خود را شناور نگه داشته بودند پیدا شدند.

 این دو صیاد یکی 60 ساله و دیگری 35 ساله  توسط ناجی مذکور به بندر شهید ذاکری قشم منتقل و جهت حصول اطمینان از وضعیت سلامت‌شان توسط تیم هلال احمر به بیمارستان قشم انتقال یافتند.

عصر روز گذشته 29 تیر ماه طوفانی سهمگین بنادر و جزایر مرکز استان را درنوردید که پیش‌تر اخطارهای هواشناسی مبنی بر عدم تردد در آن مقطع زمانی از سوی اداره کل هواشناسی استان و مرکز جستجو ونجات دریایی به طرق مختلف اطلاع رسانی شده بود.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول