اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مردم از ترددهای غیرضروری جدا خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به شرایط جوی ناپایدار در استان هرمزگان، پدیده گرد و خاک و بارندگی های رگباری و پراکنده در استان تداوم پیدا خواهد کرد و از مردم عزیز استان تقاضا می‌شود از ترددهای غیر ضروری جدا خودداری کنند.

مردم از ترددهای غیرضروری جدا خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: با تاثیر سامانه فصلی بر روی استان طی روزهای اخیر، مقارن ساعت ۱۷:۱۵ روز جاری سه شنبه ۲۹ تیر ماه، تند باد موقتی همراه با گرد و خاک موجب کاهش دید در سطح شهرستان بندرعباس شد که این وضعیت موقتی بوده اما احتمال تکرار آن در ساعاتی دیگر در نواحی مختلف شهرستان بندرعباس، بندرخمیر و نواحی شمالی و ارتفاعات شهرستان بندرعباس همراه با رعد و برق و بارش باران دور از انتظار نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در مناطق  غربی و مرکزی استان نیز که  شرایط بارشی چندان مهیا نیست، استقرار توده ناپایدار همراه با وزش باد شدید و گردوخاک موقتی پیش بینی می‌شود.

حسن زاده تصریح کرد: با کاهش ابرهای ناپایدار این شرایط به تدریج تضعیف خواهد شد و احتمال رگبار پراکنده همراه با رعد و برق در ارتفاعات محتمل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ادامه داد: در روز چهارشنبه با شدت کمتر تاثیر سامانه فصلی و رگبار و رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید محتمل است و از پنجشنبه سامانه فصلی تضعیف شده و شرایط پایداری در سطح استان پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده تاثیر فعالیت سامانه بررسی بر وضعیت جوی و افزایش سرعت وزش باد گردوخاک و مواج شدن دریا را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به مناطق تحت تاثیر فعالیت این سامانه در استان، اظهار کرد: بیشترین تاثیرات این سامانه بر ارتفاعات استان از جمله در شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک و ارتفاعات بخش مرکزی استان خواهد بود.

حسن زاده با اشاره به رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد، بیان کرد: طی روزهای یاد شده به دلیل شرایط جوی موجود، بالا آمدن آب رودخانه های فصلی، وقوع گرد و خاک و کاهش دیده میدانی هم استانی های عزیز، از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا، افزود: وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی و شمال غربی نزدیک به ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع امواج تا ۱۲۰ سانتیمتر طی روزهای آینده تنگه هرمز و دریای عمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی در دریا می تواند موجب مواج شدن دریا، اختلال در ترددهای دریایی و پاره شدن تورهای صیادی شود، افزود: از هم استانی عزیز تقاضا می شود از تردد با شناورهای سبک در تنگه هرمز و دریای عمان جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول