اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه میکرونانو حباب کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان

برای نخستین بار در کشور، آزمایشگاه میکرونانو حباب با حمایت دانشگاه صنعتی اصفهان و با مشارکت شرکت رویشی دانش‌بنیان «دانتک» در مرکز نوآوری و تجاری‌سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه میکرونانو حباب کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، برای نخستین بار در کشور، آزمایشگاه میکرونانو حباب با حمایت دانشگاه صنعتی اصفهان و با مشارکت شرکت رویشی دانش‌بنیان «دانتک» در مرکز نوآوری و تجاری‌سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و راه‌اندازی شد.

این واحد فناور با ایده‌محوری استفاده از تولید انبوه حباب‌های ریز در مقیاس صنعتی به صنایع مختلف از جمله نفت وگاز، پتروشیمی، صنایع غذایی،کشاورزی، معدن، فرآیند و مهندسی شیمی، نساجی و شیلات خدمات فنی و تخصصی ارائه می‌کند.

احمدرضا زمانی با اعلام این خبر گفت: انجام تحقیقات کاربردی و بین رشته‌ای بر مبنای فناوری میکرونانو حباب از مهمترین اهداف ایجاد این آزمایشگاه است.

عضو هیأت علمی واحد فناور دانتک و مؤسس این آزمایشگاه افزود: این آزمایشگاه می‌تواند در چندین پایلوت تخصصی کلیه فرآیندهای هوادهی، اختلاط، اکسیژن‌دهی مافوق اشباع، گندزدایی، تزریق و انحلال گاز در سیال، تزریق نانو‌‌ازن، شناورسازی، اکسیداسیون پیشرفته و... را بر مبنای فناوری نانو حباب مورد آزمایش قرار دهد.

وی با اشاره به استفاده از روش‌های مختلف در تولید میکرو نانو حباب در این آزمایشگاه تصریح کرد: یکی از مهمترین روش‌های متداول تولید نانوحباب از طریق پمپ ورتکس دوفازی است.

زمانی با بیان این‌که کلیه تجهیزات و پایلوت‌های این آزمایشگاه با تکیه بر توانمندی محققان دانشگاهی و دانش داخلی ساخته شده است، اضافه کرد: تمامی پمپ‌های ورتکس دو فازی این آزمایشگاه، دارای گواهی استاندارد از ستاد نانوی کشور است.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به طراحی این تجهیزات در چهار ظرفیت مختلف اشاره و تأکید کرد: محدوده قطر حباب‌های تولیدی در این آزمایشگاه در پایلوت‌های یادشده قابل تنظیم بوده و بر اساس گواهیDLS حباب‌های ریزمقیاس در محدوده کمتر از  ۲۰۰ نانومتر تولید می‌شود.

وی در پایان افزود: از دیگر خدمات این آزمایشگاه انتقال سیالات دو فازی، انتقال سیال در نزدیکی نقطه بخار اشباع، پدیده اختلاط و همگن‌سازی دو سیال است.

گفتنی است نخستین آزمایشگاه میکرو نانو حباب کشور در مجموعه آزمایشگاه‌های دانشگاه صنعتی اصفهان به آدرسhttps://centlab.iut.ac.ir/fa/lab/1987 ثبت شده و آماده انجام آزمون‌های مختلف در کاربرد میکرو نانو حباب‌ها، آزمون‌های لازم بر روی پساب‌های صنعتی و همچنین تولید «آب سفید» است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول