اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دومین شب‌ شعر آئینی غدیر قشقایی برگزار می‌شود/ ذبح و توزیع گوسفند قربانی میان نیازمندان

رئیس هیئت امناء مجتمع مذهبی، فرهنگی ابوالفضل العباس (ع) قشقایی گفت: دومین شب‌شعر آئینی غدیر قشقایی با حضور شاعران قشقایی برگزار می‌شود.

دومین شب‌ شعر آئینی غدیر قشقایی برگزار می‌شود/ ذبح و توزیع گوسفند  قربانی میان نیازمندان

بهروز صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهارداشت: در این آئین ۱۲ نفر از شاعران برجسته عشایری از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و دیگر استان‌های حضور خواهند داشت.

وی افزود: دومین شعر آئینی عشایر با هدف گسترش فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می شود و شاعران با لهجه قشقایی اقدام به سرودن شعر در وصف غدیر می‌کنند.

ذبح و توزیع گوشت قربانی در عید قربان بین نیازمندان

رابط عشایری آستان قدس رضوی در فارس از ذبح گوسفند در عید قربان نیز خبر داد و افزود: به مناسبت عید قربان بیش از ۱۵ راس گوسفند با هزینه‌ای افزون بر ۳۰۰ میلیون ریال از طرف خیران ذبح و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

صادقی ادامه داد: در اجرای این سنت حسنه هرساله خیران در اقدامی انسان دوستانه مبادرت به ذبح گوسفند کرده و این حرکت همچنان در ابعاد گسترده به‌ویژه از سوی خیران قشقایی ادامه دارد.

مجتمع فرهنگی مذهبی ابوالفضل(ع) به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس هیئت امناء مجتمع مذهبی فرهنگی ابوالفضل العباس (ع) در مورد احداث مجتمع مذهبی فرهنگی گفت: مجوز احداث مجتمع مذهبی فرهنگی ابوالفضل العباس (ع) در سال ۹۶ به همت خیران آغازشده است.

صادقی افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت هزار و ۸۰۰ متر در سه‌ طبقه شامل مسجد حسینیه، کتابخانه، فرهنگ‌سرا، سالن‌های ورزشی، خانه عالم، پایگاه مقاومت، ویزیت رایگان توسط پزشکان قشقایی و دیگر موارد جانبی  راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون به دلیل مشکلات مالی، تورم و کرونا با اختصاص اعتبار افزون بر ۵۰ میلیارد ریال از سوی خیران قشقایی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: در صورت حمایت از سوی دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی و مذهبی در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول