اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

برای قربانی کردن از طریق کشتارگاه اقدام کنید

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: به جهت وجود بیماری مشترک انسان و دام بهترین راه برای پیشگیری از این نوع بیماری‌ها در شرایط فعلی این است که برای عید قربان فقط از طریق کشتارگاه‌ها اقدام شود.

برای قربانی کردن از طریق کشتارگاه اقدام کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، باتوجه به فرا رسیدن عید قربان و آئین قربانی کردن برای نیازمندان لازم است شهروندان به پروتکل‌های بهداشتی در ذبح و خرید دام دقت کنند.

دلیر صحرایی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی نیز در همین خصوص اظهار کرد: به جهت وجود بیماری مشترک انسان و دام بهترین راهکار برای پیشگیری از این نوع بیماری‌ها در شرایط فعلی و دمای بالای هوا بهتر است برای عید قربان فقط از طریق کشتارگاه‌ها اقدام شود.

وی گفت: در عید قربان سال جاری خدمات کشتارگاه‌ها رایگان نیست.

گفتنی است که قیمت برای ذبح هر قطعه گوسفند ۶۳۰ هزار ریال و دام سنگین نیز ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال اعلام شده است.

سیده طیبه حاتمی، کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت بجنورد نیز تأکید کرد: تب کریمه کنگو، سیاه زخم، تب مالت و ... از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که به راحتی قابل انتقال هستند؛ بنابراین باید دام زنده از میادین عرضه مجاز تحت نظر سازمان دامپزشکی خریداری شود.

 وی گفت: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از دستکش، ماسک، چکمه برای ذبح استفاده کرده و حتما قبل و بعد از ذبح محیط و ابزار مورد استفاده را ضدعفونی کنند.

همچنین رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در حوزه بهداشتی دام بیان کرد: ۷۴ تیم دامپزشکی در استان مشغول به فعالیت بوده که ۳۳ مورد آن ثابت و ۴۲ اکیپ سیار است.

ابراهیم تقوایی افزود: علاوه بر آن در روز عید قربان ۳۶ دامپزشک، ۶۷ ناظر بهداشتی گوشت و ۱۰ ناظر بهداشتی نیز حضور دارند.

وی از استقرار ناظران بهداشتی در میادین عرضه دام خبرداد و گفت: در روز عید قربان نیز ۸ کشتارگاه در استان برای خدمات رسانی به مردم برای کشتار دام‌های نذری فعالیت دارد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول