اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

لزوم معرفی صلح یاران در بخش‌های مختلف برای حل اختلافات

معاون قضایی رئیس کل و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف آذربایجان‌شرقی، گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد صبر همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید افرادی را به عنوان صلح‌یار معرفی کنند تا اختلافاتی که مربوط آن بخش است را با کمک صلح‌یاران حل و فصل کرد.

لزوم معرفی صلح یاران در بخش‌های مختلف برای حل اختلافات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین قربانی در اولین نشست ستاد استانی صبر (صلح، بخشایش و رضایت) در سال 1400 اظهار داشت: ستاد صبر در حقیقت کاری فرهنگی و مردمی بوده که در تشکیلات قضایی جزو برنامه‌های قوه قضائیه قرار گرفته است.

وی افزود: فارغ از جایگاه دینی و سنتی صلح و سازش و میانجی‌گری در کشور، یکی از برنامه‌های قوه قضائیه در سند تحول بحث مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای حل و فصل اختلافات است.

معاون قضایی رئیس‌کل و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف آذربایجان‌شرقی  ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب با محوریت اختلافات، مراجعات مردمی به دستگاه قضایی را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: در راستای اجرایی کردن و توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان با همت ریاست محترم کل دادگستری استان و دیگر مسوولان قضایی اقداماتی شروع شده  و در این خصوص ستاد صبر در مرکز توسعه حل اختلاف و ستاد صبر تشکیل شده است.

قربانی با تأکید بر اینکه به منشور نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در استان می‌توان از ظرفیت ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی برای حل و فصل اختلافات بهره‌مند شد، ادامه داد: در راستای اجرای مصوبات ستاد صبر همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید افرادی را به عنوان صلح‌یار معرفی کنند تا اختلافاتی که مربوط آن بخش است را با کمک صلح‌یاران حل و فصل کرد.

وی بیان کرد: وجود صلح‌یاران در کنار دستگاه قضایی ظرفیتی مناسب برای خود ادارات و سازمان‌ها در خصوص حل و فصل اختلافات است. 

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان با تأکید بر لزوم همراهی صدا و سیمای مرکز استان در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان، گفت: باید با هماهنگی رسانه‌ها و سایر نهادها، مردم با مسائل حقوقی آشنا شوند و آگاهانه بحث سازش و آشتی اتفاق بیفتد در غیر این صورت به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول