اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ارایه طرحی جامع برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان

استاندار خوزستان گفت: ما طرح جامعی را ارائه دادیم که برای رفع مشکلات فاضلاب، رفع مشکل آب شرب، جمع‌آوری آب‌های سطحی و پیشگیری از سیل‌های مخرب است و در حال بررسی است‌.

ارایه طرحی جامع برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان در جلسه مشترک ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران خوزستان و قرارگاه محرومیت زدایی، اظهار کرد: وقتی مشکلی هست، فکر نکنیم که نظام کاری نکرده، نظام واقعا کارهای بزرگی کرده است. پتروشیمی‌ها، شرکت‌های نیشکر، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و… را ببینید.

وی افزود: باید از همه دولت‌ها تشکر کنیم و نباید این‌ها را نادیده بگیریم. البته در برخی بخش‌ها جای کار بسیاری وجود دارد.

استاندار خوزستان گفت: در خصوص تنش‌های آبی ۱۰۰ مخزن آب خریداری شده و دستور اجاره ۱۰۰ تانکر نیز داده شد که کار بزرگ و کارسازی است. درخصوص طرح توسعه کشاورزی یا ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز حدود ۲۷۰ هزار هکتار آن اجرا شد که قسمت اعظم آن در جنوب استان اجرا شد و مابقی که هنوز اجرا نشده غالبا در شمال استان است.

وی ادامه داد: یک اشکالی که وجود دارد این است که ۲۷ تا ۲۸ هزار هکتار از این طرح مجوز آب ندارد. این طرح به یمن حضور رهبر در سال ۷۵ تصویب شد و طرح بسیار مهم، کارساز، اساسی و تعیین‌کننده‌ای است.

قاسم سلیمانی دشتکی در خصوص مشکلات خوزستان تصریح کرد: در خوزستان خواه بارندگی و خواه خشکسالی باشد، مشکل آب وجود دارد. خوزستان در پر آبی مشکل روان‌آب‌ها و فاضلاب را دارد و در خشکسالی نیز مشکلاتی را دارد.

وی بیان کرد: ما طرح جامعی را ارائه دادیم که برای رفع مشکلات فاضلاب، رفع مشکل آب شرب، جمع‌آوری آب‌های سطحی و پیشگیری از سیل‌های مخرب است و در حال بررسی است‌.

قاسم سلیمانی عنوان کرد: در خصوص تولید مواد لبنی، به دلیل وجود دام‌های سنگین و سبک در مناطق مختلف استان، نیاز به جمع‌آوری مواد لبنی وجود دارد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول