اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

لیگ کشتی چوخه به صورت متمرکز برگزار می‌شود

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی از برگزاری لیگ کشتی چوخه به صورت متمرکز خبرداد.

لیگ کشتی چوخه به صورت متمرکز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی با حضور محمدتقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون این رشته، فرزاد فتاحی مدیرکل و جبار قوچان‌نژاد معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، محمدرضا خوش باطن رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان و اعضای مجمع در تالار اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.

محمدتقی امیری خراسانی در مجمع عمومی سالیانه ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی اظهار کرد:خراسان رضوی جزو استان‌های پویا و فعال در ورزش روستایی است؛ اگر چه هیات ورزش روستایی خراسان رضوی بر اساس ارزیابی‌ها با فاصله اندک مقام سوم را کسب کرد، اما از نظر ما جزو هیات‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی به برگزاری چند مسابقه مهم در سال جاری اشاره و عنوان کرد: جام خوشه‌چین، المپیاد خانه‌های روستایی و مسابقات دختران روستایی عشایری و لیگ بازی‌های بومی محلی از مهمترین برنامه‌های فدراسیون در استان‌ها است که بی‌تردید اتفاقات خوبی در این حوزه رقم می‌خورد. همچنین با توجه به درخواست‌هایی که داشتیم در نظر داریم لیگ کشتی چوخه را به صورت متمرکز برگزار کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری اشاره کرد و گفت: چندین سال است که دوره‌های مربیگری و داوری درجه ۳ برگزار نشده است؛ این ضعفی بوده که از گذشته وجود داشت و به دنبال این هستیم تا برای اولین بار چنین دوره‌های آموزشی را برگزار کنیم.

بازی‌های بومی محلی پل ارتباطی بین ورزش امروز و گذشته است

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در مجمع عمومی سالیانه هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی اظهار کرد: هیات ورزش روستایی خراسان رضوی در حال حاضر یکی از بازوهای این فدراسیون بوده که خوشبختانه در توسعه همه جانبه ورزش روستایی رشد خوب و چشم‌گیری داشته است. همچنین در طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در بحث آموزش، توسعه بازی‌های بومی محلی، افتتاح خانه‌های روستایی، انجام شده است.

فرزاد فتاحی با بیان این که همکاری خوبی بین هیأت ورزش روستایی با استانداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، تصریح کرد: اعتقاد ما این است که بازی‌های بومی محلی پل ارتباطی بین ورزش امروز و گذشته است که باعث می‌شود آداب و سنت‌هایی که در گذشته وجود داشته است، احیا شود.

وی خاطرنشان کرد: دهیاری‌ها و خیران هم در سال‌های اخیر کارهای خوبی در جهت توسعه و گسترش ورزش روستایی انجام داده‌اند به حدی که اکنون ۴۰ سالن ورزشی توسط دهیاری‌ها در حال ساخت است که می‌تواند در کشور الگو باشد امید به خدا در طی چند ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی در ورزش روستایی استان هستیم و تمام تلاش ما این است که بازی‌های بومی محلی را احیا کنیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول