اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

استفاده آب شرب توسط پتروشیمی، خیانت است/۶۹۳ روستای خراسان‌شمالی تحت پوشش آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: ۶۹۳ روستا از ۷۲۹ روستای خراسان‌شمالی تحت پوشش آب و فاضلاب استان هستند و هم‌اکنون ۲۶۵ روستای خراسان‌شمالی تنش آبی مواجه هستند.

استفاده آب شرب توسط پتروشیمی، خیانت است/۶۹۳ روستای خراسان‌شمالی تحت پوشش آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ،غلامحسین ساقی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۶۹۳ روستا از ۷۲۹ روستای خراسان‌شمالی تحت پوشش آب و فاضلاب استان هستند.

وی گفت: هم‌اکنون ۲۶۵ روستای خراسان‌شمالی تنش آبی مواجه هستند که نسبت به سال قبل حدود ۳۵ روستا مشکل آبی‌شان حل‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰، ۲۳۰ میلیارد تومان به استان تخصیص داده‌شده که ۱۳۳ میلیارد آن در اختیار استان و مابقی از ردیف‌های ملی باید پیگیری شود.

ساقی تصریح کرد: ۴۸۷ میلیارد تومان نیست با محوریت آب شرب و راه روستایی به استان ابلاغ‌شده است.

وی در ادامه گفت: از جمعیت ۳۷۲ هزارنفری روستاهای استان، ۳۶ هزار و ۵۳۹ نفر که حدود ۱۰ درصد است از طریق آب‌رسانی سیار آب‌رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی تصریح کرد: ۴۳ روستا به‌صورت سیار آب‌رسانی می‌شوند و ۵۹ روستای دیگر گاهی اوقات شاهد آب‌رسانی سیار هستند.

ساقی افزود: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد در شهرستان بجنورد از آب سد شیرین دره در کنار چاه‌هایی که بهره‌برداری می‌شود، استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به بهره‌مندی از حدود ۳۸ درصدی مردم استان از فاضلاب شهری، گفت: بیش از ۶۰ درصد مردم  بجنورد از فاضلاب شهری بهره‌مند هستند.

ساقی با اشاره به استفاده پتروشیمی خراسان از آب آهکی افزود: هرروزی که از این آب توسط هر صنایعی در استان استفاده شود خیانتی به مردم استان است.

وی در پایان گفت: مشکل فاضلاب زندان بجنورد از سمت آب و فاضلاب حل‌شده است و در انتظار خرید انشعاب توسط زندان بجنورد هستیم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول