اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| برخورد جدی با سگ‌گردانی مطالبه عمومی است

با افزایش پدیده سگ گردانی در سطح شهرها و به خطر انداختن سلامت و امنیت افراد جامعه موجی از اعتراضات مردمی به راه افتاده که خبرگزاری فارس را بر آن داشت تا موضوع را از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس پیگیری کند‌.

فارس من| برخورد جدی با سگ‌گردانی مطالبه عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، انگار تابلوی «ورود حیوانات ممنوع» در ورودی پارک‌ها به صورت نمایشی نصب شده است زیرا صاحبان سگ‌ها ورود حیوانات خود را در همه جا آزاد می دانند و با بی توجهی به تابلو با حیوان خود به بوستان و پارک ها وارد و باعث ایجاد معضلات فراوانی می‌شوند.

 بالا و پایین شهررا هم دیگر نمی‌شناسد، این معضل در عین حالی که طبق قانون اساسی جرم نیز محسوب می‌شود اما بسیار فراگیر شده و در سطح شهر به کرات این پدیده دیده می‌شود.

حضور این حیوان در اماکن عمومی باعث وحشت شهروندان شده، سگ‌هایی که آزادانه با صاحبان خود می‌چرخند و بی‌خیال مشکلاتی که ایجاد می‌کنند به گشت و گذار خود ادامه می‌دهند.

در مقابله با این معضل اساسی و مردم آزارانه به تازگی شاهد آن هستیم که موجی از اعتراضات نسبت به سگ‌گردانان و بی‌توجهی آنها به حریم امن شهروندان در شبکه‌های اجتماعی و همچنین ثبت کمپین هایی در سامانه فارس من خبرگزاری فارس به راه افتاده است.

به طوری که طی چند روزه اخیر سوژه‌ای در این سامانه با عنوان «با سگ‌گردان‌های شیراز برخورد شود»  به ثبت رسیده است که در آن نسبت به این معضل و ایجاد وحشت برای مردم خصوصاً زنان و کودکان، به خطر افتادن امنیت جانی اقشار جامعه، ایجاد بیماری‌های عفونی مربوط به سگ‌ها در محل تفریح و استراحت مردم، ناامن شدن محل تفریح و بازی مردم و کودکان، گلایه شده است.

خبرنگار فارس به جهت پیگیری این موضوع به سراغ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس رفته و به گفتگو با وی پرداخت.

مصطفی بحرینی اظهار داشت: در روز گذشته نشستی با حضور معاونین دادسرای شیراز ، جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، معاون فرهنگی و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ومسئول شبکه بهداشت و درمان شیراز و جمعی دیگر از متولیان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه به موضوع پیشگیری از هنجارشکنی‌ها در سطح جامعه و همچنین برنامه ریزی در زمینه اجرای طرح کوتاه مدت برخورد با هنجارشکنان اجتماعی و مزاحمین نیز پرداخته شد.

این مقام قضایی استان گفت: برخی افراد با آوردن سگ به معابر و اماکن عمومی؛ ضمن تهدید سلامت و بهداشت عمومی، باعث ایجاد ترس و وحشت برای شهروندان، کودکان و سالمندان و ایجاد مزاحمت و نا امنی می‌شود و برخورد با این گونه افراد و مخلین نظم و آرامش عمومی ضرورتی غیرقابل اجتناب است چرا که اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت وآمد حیوانات نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس به نگرانی و دغدغه متدینین و عموم افراد جامعه نسبت به مسائل و مشکلات  موجود فرهنگی در سطح شهر شیراز و استان اشاره کرد و گفت: رفع دغدغه متدینین نسبت به  این مسائل فرهنگی  نیازمند ورود جدی و به موقع و تصمیم گیری‌های لازم  از سوی دستگاه‌های متولی در این خصوص است که باید ضمن تعامل و هماهنگی مسائل و مشکلات را به حداقل برسانیم.

بحرینی با بیان این که هدف دشمن از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم فراتر از هدف قراردادن مسئله حجاب و عفاف جامعه است گفت: به منظور جلوگیری از جرائم اخلاقی و مظاهر علنی فساد و هدایت‌گری و گرایش مردم به اخلاق لازم است علاوه بر شناسایی مناطق آسیب پذیر تلاش ویژ‌ه‌ای در زمینه پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی از جمله بدحجابی و سگ گردانی، در سطح شهر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی دشمنان با هزینه‌های سنگین در جهت ترویج بی‌بند و باری اجتماعی و فرهنگی جامعه در همه زمینه‌ها است، گفت: تنها راه مقابله با این هجمه دشمن، احساس مسئولیت همه آحاد جامعه و تقویت امور فرهنگی و مذهبی و احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز افزود: دستگاه قضایی به کمک ضابطین قضایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی ضمن رعایت جوانب با موضوع مزاحمت‌ها ، استعمال کنندگان مواد مخدر در سطح پارک‌ها و فضاهای سبز،  بد حجابی رانندگان خودروها در سطح شهر و همچنین سگ گردانی با قاطعیت برخورد می‌کند.

این مقام قضایی استان از برنامه ریزی هدفمند کوتاه مدت و بلند مدت به منظور پیشگیری و برخورد قضایی و قانونی با هنجارشکنی و بی بند و باری ها در سطح جامعه خبر داد و گفت: در راستای تأکید رئیس کل دادگستری استان فارس، اقدامات مناسبی از سوی مجموعه قضایی و دادستانی مرکز استان در این خصوص صورت گرفته است و  یکی از برنامه‌هایی که با جدیت از سوی نیروی انتظامی به عنوان ضابطین دستگاه قضایی دنبال می‌شود اجرای طرح ناظر است.

بحرینی در ادامه افزود: در این خصوص بیشترین تأکید بر مقوله پیشگیری از این گونه آسیب‌ها است و نه مقابله؛ اما در موارد ضروری و فوری بدون اغماض و در چارچوب قانون پیگیری و اقدام قضایی و انتظامی صورت می‌گیرد.    

وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر سایر مسئولان متولی امر از جمله مسئولان فرهنگی در این حوزه، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی ، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ، شهرداری و  اتاق اصناف با دستگاه قضایی به منظور پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و برخورد قانونی با بی بند و باری در سطح جامعه شد.

بحرینی تصریح کرد: حتی یک گام از اهداف و آرمان‌ها و ارزش های انقلابی خود در بحث مبارزه با مظاهر علنی فساد کوتاه نمی‌آییم و اراده مجموعه قضایی و دادستانی شیراز در مقابله با مظاهر علنی فساد و بی بند و باری های اجتماعی جدی است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز افزود: در پایان این نشست مقرر گردید همزمان با اجرای اقدامات پیشگیرانه، شرعی و قانونی، دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی ضمن عطف توجه به وظایف و تکالیف قانونی با حضور مؤثر و مستمر در اماکن عمومی، بوستان‌ها و فضای سبز، اهتمام لازم به امور فرهنگی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و مخاطرات ناشی از آن ها به عمل آورند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول