اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ذبح دام عید قربان در مراکز مجاز انجام شود

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند بر لزوم ذبح دام‌های عید قربان در مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی و یا کشتارگاه‌های شهرستان تأکید کرد.

ذبح دام عید قربان در مراکز مجاز انجام شود

میثم قیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی لازم است پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت مورد توجه مردم قرار گرفته و به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه اداره دامپزشکی نهاوند تمهیدات ویژه‌ای برای عید قربان در نظر گرفته افزود: با توجه به تاثیر و حساسیت شرایط کنونی بر سلامت افراد و جامعه امسال از سوی این اداره سه اکیپ ثابت و سیار نظارتی و بازرسی شامل دو دامپزشک، ۶ نفر بازرس و یک ناظر شرعی تشکیل شده که بر روند ذبح دامهای قربانی نظارت می‌کنند.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند با تاکید بر اینکه این تیم‌ها از صبح روز عید سعید قربان فعال هستند اضافه کرد: ذبح دام قربانی با توجه به مشکلات بهداشتی که ایجاد می‌کند در منازل و معابر ممنوع است لذا از مردم تقاضا داریم برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از کشتار دام در معابر عمومی و یا منازل خوداری کنند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو است برای پیشگیری از انتقال احتمالی این بیماری به افراد توصیه می شود خانواده‌ها گوشت قربانی را حداقل ۲۴ ساعت پس از نگهداری در بسته بندی لازم در یخچال مصرف کنند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول