اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سرمایە‌گذاری در بخش آب و کشاورزی راە اصلی توسعە کردستان است

استاندار کردستان گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های توسعه کردستان، سرمایه‌گذاری و فعالیت جدی در بخش آب و کشاورزی است.

سرمایە‌گذاری در بخش آب و کشاورزی راە اصلی توسعە کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در مراسم افتتاح استانی طرح‌های آبیاری و زهکشی کشور اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین راه‌های توسعه استان سرمایه‌گذاری و فعالیت جدی در بخش آب و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری و به ثمر نشستن بخشی از طرح‌های حوزه کشاورزی اتفاق و رویداد مهمی برای استان است، گفت: اگر می‌خواهیم قدمی برای استان برداریم و وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم تغییر کند باید بیشتر این تلاش‌ها در حوزە کشاوری، آب و توسعە باغات باشد.

مرادنیا تصریح کرد: از وقتی به کردستان آمدم طرح‌های بزرگی در بخش کشاورزی دنبال شد که طرح توسعه باغات و افزایش تولید گوشت قرمز از آن جمله بود.

وی گفت: برای تحقق این اهداف بلند درخواست 1.5 میلیارد دلار از دفتر رهبر معظم انقلاب داشتیم که متاسفانه با سد تحریم‌ها روبرو شدیم و این امر کامل تحقق پیدا نکرد.

استاندار کردستان افزود: طرح آبی‌شدن 16 هزار و 810 هکتار از اراضی استان را دنبال کردیم و امروز 5 هزار و 470 هکتار آن در پایاب سدهای گاوشان، امیرآباد رمشت، آزاد، قشلاق سنندج و گاران مریوان بە بهرە‌برداری می‌رسد.

به گفته مرادنیا، اتمام مابقی اراضی باقی‌ماندە  نیز نیازمند 145 میلیارد تومان اعتبار است کە نهایتا تا سە ماە آیندە بە اتمام می‌رسد.

وی افزود: تاکنون 434 میلیارد تومان برای اتمام این 16 هزار و 810 هکتار در پایاب سدها هزینە شدە کە برای حدود 5 هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول