اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تلاش ۱۷ شرکت دانش‌بنیان و خلاق برای توسعه سلامت دیجیتال

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 17 شرکت توانستند به حوزه طراحی و تولید نرم‌افزارهایی برای توسعه سلامت دیجیتال ورود کنند.

تلاش ۱۷ شرکت دانش‌بنیان و خلاق برای توسعه سلامت دیجیتال

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آینده در تصورات ما با اصلاح و تغییرات همراه است. گاهی این تغییرات سطحی است و گاهی بنیادی. دگرگونی‌هایی که قرار است زمینه‌ساز بهبود زندگی بشر باشند. نمود بارز این تحولات پیشرفت‌های فناورانه و استفاده گسترده از ابزارها و تجهیزات هوشمند است. البته که بخشی از آن به روابط و تعاملات انسانی نیز نفوذ کرده و نوع ارتباطات انسانی را نیز تغییر داده است.

مثلا دریافت خدمات اجتماعی فرهنگی و اقتصادی به سبکی نوین و با کمک فناوری ارتباطات و اطلاعات همراه شده است. به این معنی که مردم برای پاسخ به نیازهای خود به ابزارهای نوین و دیجیتال متوسل شده اند. یکی از این حوزه‌ها سلامت دیجیتال است.

موضوعی که می‌تواند در کنار پوشش کمبودهای خدمات سلامت، دسترسی به این خدمات را افزایش و هزینه‌هایشان را کاهش دهد و پزشکی را دقیقتر و منطبق بر نیازهای اشخاص کند. همچنین این کار زمینه‌ای جامع برای ارتقای محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مراقبت بهداشتی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم می‌کند.

بازار این صنعت در ایران نیز رونق گرفته است و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر 17 شرکت برای توسعه نرم‌افزارهای خدمات سلامت دیجیتال تلاش می کنند.

«طراحی یک نرم‌افزار مربی مجازی سلامت دیجیتال تحت موبایل، مبتنی بر شخصیت و فاکتورهای جسمانی»، «نرم‌افزار موبایل ارائه آموزش‌های خود مراقبتی»، «سامانه مدیریت رژیم غذایی(دیس من)»، «اپلیکیشن ارائه خدمات سلامت در منزل(خوب شو)»، «اپلیکیشن ارائه خدمات سلامت در منزل(سی طب)»، «اپلیکیشن تقویم بارداری و اطلاع رسانی به زنان باردار(پا به ماه)»، «نرم‌افزار فیت اسمارت(متخصص تغذیه همراه)» و غیره از جمله این محصولات است.

همچنین شرکت‌هایی چون مهندسی ستاک پرداز آسیا، فاوا پردیس زندگی و سلامت ما، داده پردازان نگین شریف، طب هوشمند همراه، آینده پژوهان پیشرو دانش و فن آوری سلامت، ارتباطات سیار سیمرغ و فنی مهندسی همیاران رایان افزار پارس از جنله شرکت‌های فعال این حوزه هستند.

بر اساس آمارهای موجود تعداد شرکت‌های خلاق فعال در این حوزه از شرکت‌های دانش‌بینان و نوپا پیشی گرفته است و استان تهران با 9 و شهرهای خوزستان، زنجان، کرمان، گلستان، کرمانشاه، هرمزگان، فارس و کردستان هر کدام با یک شرکت ثبت شده، در این حوزه فعال هستند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول