اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

افزایش دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌ها/اظهار همدردی علوم پزشکی با خانواده متوفیان کرونا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعداد دستگاه های اکسیژن ساز در بیمارستان های تابعه این دانشگاه از 10 دستگاه به 28 دستگاه افزایش یافته و ظرفیت تولید اکسیژن هم از 4 هزار لیتر در دقیقه به حدود 15هزار لیتر در دقیقه افزایش یافته است.

افزایش دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌ها/اظهار همدردی علوم پزشکی با خانواده متوفیان کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به دنبال انتشار فیلمی در فضای مجازی که در آن مادر داغداری بر مزار فرزندش علت مرگ را نبود اکسیژن بیان می کرد و با توجه به اینکه در توضیح این فیلم مطرح شده است که مربوط به یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان است با مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تماس گرفتیم.

وی در پاسخ با عرض تسلیت به این مادر داغدار و اظهار همدردی با همه کسانی که عزیزانشان را در اثر این بیماری از دست داده اند گفت: کادر بهداشت و درمان، فرزندان همین آب  و خاک و خواهران و برادران مردم هستند و آنها هم این روزها داغدار و عزادار بیماران و اطرافیان خودشان هستند که به رغم تلاش های صورت گرفته، موفق بر غلبه بر این بیماری مرگبار نشده اند.

وی افزود: پزشکان، پرستاران و کادر پشتیبانی و مدیریتی بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان در 18 ماه اخیر و به خصوص در یکماه گذشته با تمام توان و تجربه به میدان مبارزه با کرونا آمده اند.

به گفته محمدهادی عباسی از ابتدای تیرماه تا کنون 34 هزار نفر از هم استانی های عزیز مبتلا به کرونا شناسایی شده اند که تقریبا معادل ۴۰ درصد مبتلایان استان از ابتدای بحران کرونا تا کنون است.

 وی افزود: از ابتدای تیرماه تاکنون و با وجود افزایش ۵ تا ۶ برابری مبتلایان و  تعداد بیماران مراجعه کنندگان به بیمارستان ها همکاران ما موفق شده اند 2 هزار و 514 نفر از بیماران بستری شده را ترخیص کنند، اما در کمال تاسف و تاثر، تلاش هایشان برای نجات جان 534 نفر از هموطنان عزیز مبتلا به کرونا موثر واقع نشده است و همچنان در تلاشند تا 875 بیمار بستری فعلی را نیز با لباس عافیت راهی منازلشان کنند. 

 عباسی با اشاره به حق اصحاب متوفی در زمینه پیگیری علل مرگ عزیزانشان گفت: سازوکارهای قانونی برای تشریح وضعیت متوفیان و علل وقوع مرگ به اطرافیان و بستگان وجود دارد و نهادهای قانونی مثل سازمان نظام پزشکی و اداره نظارت بر درمان برای رسیدگی به شکایات این عزیزان و تشخیص قصور و یا تقصیر احتمالی تعریف شده است.

 اقدامات انجام شده برای تامین اکسیژن در بیمارستان ها

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در زمینه اقدامات انجام شده برای تامین اکسیژن در بیمارستان ها نیز گفت: بیماران کرونا مثبت نیاز ویژه ای به اکسیژن دارند و از ابتدای بحران کرونا همه مراکز درمانی با سرعت به دنبال افزایش ظرفیت تولید اکسیژن بوده اند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تعداد دستگاه های اکسیژن ساز در بیمارستان های تابعه این دانشگاه نیز از 10 دستگاه به 28 دستگاه افزایش یافته و ظرفیت تولید اکسیژن هم از 4 هزار لیتر در دقیقه به حدود 15هزار لیتر در دقیقه افزایش یافته است و این افزایش بدون احتساب 2 دستگاه اکسیژن سازی است که در مجاورت بیمارستان های نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ظرفیت تولید اکسیژن در زاهدان افزوده شده است.

 وی افزود: علاوه بر افزایش ظرفیت تولید اکسیژن و اجرای مداخلات علمی برای مدیریت مصرف اکسیژن در بیمارستان ها، صدها کپسول اکسیژن نیز خریداری شد تا در صورت وقوع رویدادهای غیرمنتظره فنی مثل خرابی دستگاه های اکسیژن ساز، اختلال در جریان برق و یا افزایش همزمان نیاز بیماران بستری وارد مدار شوند. 

وی ادامه داد: علاوه بر این در چند روز گذشته 6  مخزن ۳۰, ۲۵ و ۲۰ تنی اکسیژن مایع توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و یک دستگاه نیز توسط خیرین به بیمارستان های استان تحویل شده است که پس از نصب آنها ضمن کاهش نیاز به کپسول های سیار اکسیژن، تاب آوری فنی و توان پاسخگوئی بیمارستان ها در لحظات اوج مصرف اکسیژن بیش از پیش افزایش می یابد. 

عذرخواهی علوم‌پزشکی بابت مشکلاتی که از نظر سرمایش برای تعدادی از بیماران بستری در بیمارستان ها رخ داد

  مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با عرض پوزش بابت مشکلاتی که از نظر سرمایش برای تعدادی از بیماران بستری در بیمارستان ها اتفاق افتاده است نیز گفت: اگرچه با پیش بینی های صورت گرفته ده ها دستگاه کولر گازی به ظرفیت سرمایش بیمارستان های بوعلی، رازی و علی ابن ابی طالب ع اضافه شده بود امّا در چند روز اخیر گرمای بی سابقه هوا و تراکم بیش از حد معمول بیماران و کارکنان در بیمارستان ها فشار مضاعفی را بر سامانه های سرمایشی بیمارستان ها وارد کرد و حتی در بیمارستان بوعلی با اشکال فنی و خارج شدن یک دستگاه چیلر از سرویس خدمت مواجه شدیم و به همین دلیل مجددا برای نصب بیش از ۵۰  دستگاه اسپلیت دیواری و ایستاده دیگر در  بیمارستان ها اقدام شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول