اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توسعه و حمایت از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی اولویت بسیج سازندگی

فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های مهم بسیج سازندگی سپاه ناحیه اراک توسعه و حمایت از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مهمی انجام می‌شود.

توسعه و حمایت از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی اولویت بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد مهجوری در جریان بازدید از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در اراک و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی با رویکرد ایجاد اشتغال‌های خانگی مصداق پای کار آوردن مردم برای رونق اقتصاد و تحقق اقتصاد مردمی است و قطعاً در متحول کردن اقتصاد اثرات بسیاری خواهد داشت و لذا حمایت از این کارگاه‌ها یک اولویت مهم است.

وی افزود: یکی از مهمترین مؤلفه‌هایی که می‌تواند اقتصاد درونی را محکم کند و فشارهای جنگ اقتصادی را به حداقل ممکن برساند توجه به مشاغل خرد و خانگی است که کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی این وظیفه را دنبال می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های مهم بسیج سازندگی سپاه ناحیه اراک توسعه و حمایت از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مهمی انجام می‌شود.

مهجوری ادامه داد: کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با کمک صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم پایه ایجاد و حمایت می‌شوند و در راستای ایجاد اشتغال گام برمی‌دارند.

 

وی اضافه کرد: ساخت و ایجاد ظرفیت برای اشتغال‌زایی و خصوصاً اشتغال بانوان یکی از رویکردهای فعالیتی صندوق‌های قرض‌الحسنه است

فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: بسیج سازندگی ناحیه اراک با تکیه بر ۸۵ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌پایه در راستای ایجاد اشتغال گام برمی‌دارد که در سال ۹۹ بیش از ۲۶۰ اشتغال با کمک صندوق‌ها در اراک ایجاد شد و سعی داریم این رقم در سال جاری قابل توجه تر باشد.

مهجوری خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۲۳۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی اقدامات حمایتی و توسعه‌ای در اراک انجام شد و در سال جاری سعی داریم این رویکرد را باقوت ادامه دهیم.

وی افزود: همچنین در سال گذشته بیش از ۶۲ دوره کارگاهی در راستای توانمندسازی افراد انجام شده و امسال نیز توانمندسازی و آموزش اولویت مهم است.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز گفت: بسیج جامعه زنان به عنوان بزرگترین تشکل فعال در حوزه بانوان در عرصه‌های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال‌زایی، آموزشی، تربیتی فعالیت دارد و امروز نقش مهمی در راستای پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب دنبال می‌کند.

زهرا غفاری اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های بسیج جامعه زنان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که در زمینه آموزش و ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی‌های جدی در حال انجام است.

وی افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصادی مردم پایه و ایجاد کسب و کارهای خانگی از مؤلفه‌های تقویت اقتصاد درونی است و بسیج جامعه زنان در این راستا عزم جدی دارد تا بتواند با حمایت‌ها و توسعه کارگاه‌ها اشتغال بانوان را توسعه و رونق بخشد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: شناسایی کارآفرین‌های برتر در اولویت مهم است که بسیج جامعه زنان در سطح استان این مهم را انجام داده و با رویکرد تسهیل‌کنندگی در کنار سایر دستگاه‌های متولی همچون بسیج سازندگی و نهادهای انقلابی اقدامات حمایتی را انجام می‌دهد.

 

غفاری ادامه داد: ایجاد شبکه‌سازی در اقتصاد خرد و مشاغل خانگی یک ضرورت مهم است که علاوه بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مشکلات مردم و خصوصاً بانوان مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در حوزه توانمندسازی بانوان آموزش را اولویت قرار داده‌ایم که توسعه و حمایت از کارگاه‌ها در اولویت دوم و در نهایت تلاش برای رونق بازار فروش در اولویت سوم است که با کمک بسیج سازندگی این اقدامات انجام می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیج سازندگی سپاه روح‌الله در حوزه حمایت از اشتغال خرد و کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی پیشتاز و پیشگام است که در سال گذشته بیش از ۸۰۰ کارگاه مورد حمایت همه‌جانبه قرار گرفتند و امید داریم این رویکرد در سال جاری ادامه‌دار باشد و بسیج جامعه زنان نیز در این مسیر گام برمی‌دارد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول