اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دام‌ قربانی از مراکز عرضه تحت نظارت دامپزشکی تهیه شود

از تمامی هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، دام‌های قربانی خود را فقط از مراکز عرضه دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و افراد غیرمجاز خودداری شود.

دام‌ قربانی از مراکز عرضه تحت نظارت دامپزشکی تهیه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی، اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در اطلاعیه‌ای به مناسبت عید سعید قربان بر ضرورت ذبح دام در کشتارگاه‌های دام استان تأکید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در راستای کنترل بهداشتی کشتار دام‌های قربانی و تأمین بهداشت عمومی، دامپزشکی استان به طور فعال با تعداد ۲۹ اکیپ ثابت و ۳۵ اکیپ سیار مشتمل بر ۲۷ دامپزشک، ۵۶ بازرس بهداشت گوشت و ۱۶ نفر ناظر ذبح شرعی در روز عید قربان در کشتارگاه‌ها و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و میادین عرضه دام مجاز آماده ارایه خدمات به همشهریان است.

از تمامی هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، دام‌های قربانی خود را فقط از مراکز عرضه دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و افراد غیرمجاز خودداری شود.

ذبح دام نیز باید صرفا در کشتارگاه‌های دام استان و زیر نظر ناظر بهداشتی و شرعی انجام شود. همچنین برای جلوگیری از بیماری تب کریمه‌کنگو، گوشت تازه دام نذری قبل از مصرف ۲۴ ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه) نگهداری و هنگام تکه کردن گوشت یا شست‌وشوی آن حتما از دستکش استفاده شود.

به منظور حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان، اجرای دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا (کووید ۱۹) در خصوص رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول