اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

حق آبه خوزستان باید تامین شود/ مجلس همراه مردم است

نماینده مردم آبادان گفت: راه حل برطرف کردن تنش آبی استان، تامین حق آبه مصوب و ایجاد زیر ساخت های مربوطه است که اکنون افزایش خروجی سد کرخه و دز اولین اقدام این طرح هستند.

حق آبه خوزستان باید تامین شود/ مجلس همراه مردم است

سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، با اشاره به وضعیت اخیر خوزستان گفت: برای مشکل کم آبی خصوصا در حوزه کشاورزی، طبق جلساتی که داشتیم مقرر شد ۱۳۰ متر مکعب از سد کرخه و دز به دشت آزادگان رها شود.

وی افزود: مساله کمبود آب در استان خوزستان به یک بحران تبدیل شده است و برای تامین آب موقت، ساعت یک و سی دقیقه بامداد امروز، ۱۳۰ متر مکعب در ثانیه خروجی سد کرخه و دز به سمت دشت آزادگان باز شد که تنش آبی کاهش یابد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر، اضافه کرد: متاسفانه در شادگان دو نفر کشته شدند که مراتب در حال بررسی است، به همین علت تجمعات غیر قانونی را محکوم کرده و مردم را به آرامش دعوت می‌کنیم تا از مبادی قانونی پیگیری شود.

سید مجتبی محفوظی در پایان تصریح کرد: خوزستان ظرفیت بالایی دارد و برای حل دائمی کمبود آب، باید حق آبه این استان تامین شود، که در کمیسیون انرژی بررسی می شود، ولی امیدواریم هر چه زودتر مشکل تنش آبی استان و شهر آبادان حل شده و شاهد حوادث اخیر برای دامداران و کشاورزان نباشیم.

انتهای پیام/پ/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول