اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

تاریخچه درمان میگرن + معرفی راهی جدید به نام دلکوویو

میگرن، یک بیماری سخت است که حملات آن می‌توانند بیمار را برای مدتی از پا بیندازند. کسانی که از بیماری میگرن رنج می‌برند، بیشتر از هر چیزی، دچار سردردهای وحشتناک می‌شوند. حملات میگرنی افراد را عصبی و حساس می‌کنند و به‌طور کلی، این بیماری توانایی آن را دارد که زندگی بیمار را مختل کند.

تاریخچه درمان میگرن + معرفی راهی جدید به نام دلکوویو

میگرن درمان قطعی ندارد و این شاید بدترین ویژگی این بیماری محسوب شود. بنابراین تمام راه‌های درمان میگرن، در واقع «بهبود دهنده» این بیماری هستند که تحمل آن را آسان‌تر کرده و کارایی شخص را بالاتر می‌برند.

بهبود میگرن برای سال‌ها دغدغه پزشکان و دانشمندان بوده است. در این مطلب، نگاهی به تاریخچه درمان میگرن می‌اندازیم و مدرن‌ترین راه مقابله با میگرن، یعنی دلکوویو را به شما معرفی می‌کنیم.

میگرن

این بیماری، گونه‌ای اختلال عصبی است که باعث سردرد می‌شود و افراد زیادی به آن مبتلا هستند. این بیماری، بیماری جدیدی نیست و اولین اشاره به آن، به پاپیروس‌های مصر باستان برمی‌گردد. اگرچه ممکن است که زندگی مدرن، میزان ابتلا به این بیماری را افزایش داده باشد.

یکی از پیامدهای زندگی امروز، حضور موج‌های الکترومغناطیسی به میزان چندین برابر نسبت به قبل است. این میزان، هر روز و با گسترش تکنولوژی و ارتباطات بیشتر می‌شود. تمامی دستگاه‌های ارتباطی، الکتریکی و الکترونیکی از خود امواج الکترومغناطیسی منتشر می‌کنند و این در حالی است که این امواج، روی میگرن تأثیر مستقیم دارند. این اثر به دو صورت است:

تحریک دستگاه عصبی
پایین آمدن کیفیت خواب

تحریک دستگاه عصبی و کیفیت پایین خواب، هر دو از عوامل مضری محسوب می‌شوند که بیماری میگرن را تحریک می‌کنند. بنابراین، دوری از آن‌ها برای بهبودی میگرن، ضروری است.

تاریخچه مقابله با میگرن

عملی به نام سوراخ کردن جمجمه که ظاهراً برای درمان میگرن استفاده می‌شده است، قدمتی 7 هزار ساله دارد. پیشینیان بر این باور بوده‌اند که با این کار، ارواح شیطانی از جمجه فرد خارج می‌شوند و این اتفاق، بهبود سردردهای میگرنی را به‌دنبال دارد. بدیهی است که این راه تأثیر مثبتی روی درمان میگرن ندارد. بر اساس شواهد، بسیاری از افرادی که این روش درمانی را انتخاب کرده‌اند در نهایت به‌دلیل عفونت، جانشان را از دست داده‌اند.

اولین باری که علم موفق شد راهی واقعاً مؤثر برای تسکین میگرن پیدا کند، به سال 1868 برمی‌گردد که طی آن سال، اثر مثبت قارچی به نام «ارگوت» روی میگرن اثبات شد. بعداً و در سال 1918 ماده مؤثره این قارچ که «ارگوتامین» نام داشت استخراج شد که هنوز هم به‌عنوان یکی از داروهای اصلی کنترل میگرن، تولید و مصرف می‌شود.

داروی میتیسرجید در سال 1959 ساخته شد و اولین دارو از گروه تریپتان‌ها که سوماتریپتان نام داشت در سال 1988 تولید گشت. در ادامه، مواد دارویی جدیدتر و همچنین راه حل های نوآورانه‌ای مثل تحریک مغناطیسی مغز پا به عرصه درمان گذاشتند.

یکی از راه حل‌های به‌روز و مدرنی که پژوهشگران امروز به آن رسیده‌اند، استفاده از تکنولوژی برای دفع امواج الکترومغناطیسی است. همانطور که گفتیم، امواج الکترومغناطیسی اثراتی منفی روی میگرن می‌گذارند و دفع کردن آن‌ها، کمک شایانی به کنترل میگرن می‌کند.

پد دفع امواج دلکوویو

دلکوویو، یک پد است که امواج الکترومغناطیسی را دفع می‌کند. بنابراین خوابیدن روی بالشی که دلکوویو زیر آن قرار گرفته است، به‌سادگی برای حدود یک سوم روز شما را از امواج الکترومغناطیسی دور می‌کند. با کاهش میزان امواج جذب‌شده در طول شبانه‌روز، کیفیت و عمق خواب بالاتر می‌رود و تحریک دستگاه عصبی نیز کمتر می‌شود. هردو این موارد، به کنترل مؤثر میگرن کمک می‌کنند.

بالا رفتن کیفیت و عمق خواب توسط پد دفع امواج دلکوویو، از طریق طولانی‌تر شدن مرحله N3 خواب که عمیق‌‎ترین مرحله آن است اتفاق می‌افتد. این اتفاق، استراحت بیشتر و بهتر بدن و ذهن را به‌همراه دارد. بدن در طول خواب، چند بار چرخه خواب را کامل می‌کند و هر چرخه، مراحلی دارد که مرحله N3 یکی از آن‌ها است. در مورد اهمیت این مرحله از خواب، همان بس که طولانی‌تر شدن آن به‌طور مستقیم میگرن و چندین اختلال دیگر را بهبود می‌بخشد.

دلکوویو مزایای زیادی دارد. این دستگاه نسبت به کاری که انجام می‌دهد و نتیجه‌ای که برایتان به‌همراه می‌آورد، هزینه پایینی دارد. مهم‌تر از آن، اینکه تنها یک بار خرید این پد برای بهبود یافتن میگرن کافی است.

داروهای شیمیایی، مضرات و عوارض جانبی خودشان را دارند. بسیاری از افراد، دوست ندارند به‌صورت منظم از داروهای شیمیایی استفاده کنند یا عوارض جانبی این داروها، آن‌ها را اذیت می‌کند. دلکوویو به‌عنوان راه حلی غیر تهاجمی و غیر دارویی، می‌تواند در طول زمان علائم میگرن شما را به‌نحوی بهبود دهد که دیگر نیازی به مصرف دارو نداشته باشید. البته استفاده از دلکوویو و حتی بهبودی با آن به این معنا نیست که می‌توانید با نظر خودتان داروهای میگرنتان را قطع کنید. شما حتی در صورت بهبود هم برای هرگونه تغییر در رژیم دارویی خود باید با پزشکتان مشورت کنید.

می‌توان با قاطعیت گفت که این پد مؤثر است و هر کسی با هر سطحی از بیماری میگرن می‌تواند با استفاده از آن بهبود یابد. اما همانطور که قبلاً هم اشاره شد، میگرن هنوز درمانی قطعی ندارد و بنابراین پد دفع امواج دلکوویو هم نمی‌تواند میگرن را کاملاً و برای همیشه درمان کند. با این حال، بهبود کیفیت زندگی با استفاده از این دستگاه، تا حد زیادی محقق می‌شود.

شاید فکر کنید که این پد به‌خاطر سر و کار داشتن با امواج خطرناک است؛ این در حالی است که دلکوویو تنها دفع‌کننده امواج است و به‌خودی خود، دارای هیچ عامل مضر و آسیب‌رسانی نیست. بنابراین می‌توانید به‌صورت منظم از آن استفاده کنید و نگران هیچ‌گونه آسیب یا ضرری نیز نباشید.

این پد در صورت خرابی، ضمانت تعویض دارد و خرید اینترنتی آن نیز به‌آسانی امکان‌پذیر است.

چشم‌انداز

میگرن، یک بیماری ناتوان‌کننده است که زندگی امروزی، می‌تواند آن را سخت‌تر کرده و مبتلایان به آن را افزایش دهد. این اتفاق، از طریق رشد فزاینده امواج الکترومغناطیسی اطراف ما رخ می‌دهد. اگرچه در طول زمان راه‌های زیادی برای بهبود این بیماری پیشنهاد شده‌اند، اما اکثر این راه‌ها عوارضی دارند.

یکی از مؤثرترین راه‌های کنترل و بهبود میگرن، دفع امواج با استفاده از پد دفع امواج دلکوویو است. در این صورت، تحریک دستگاه عصبی کمتر شده و عمق و کیفیت خواب افزایش می‌یابد. این موارد هم اثر مستقیمی روی میگرن دارند.

مهم‌ترین ویژگی این راه، نداشتن عارضه، اثربخشی حتمی و مقرون به صرفه بودن آن است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول