اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جوانانی که ورزش را به خانه‌ها هدیه کردند/ طراحی و تولید دستگاه «ورزش در همه جا» به همت جوانان اراکی

ضرورت ورزش کردن و تأمین سلامت جامعه در شرایط کرونایی جمعی جوانان اراکی را بر آن داشت تا با استفاده از دانش، تخصص و تجربه دست به اختراع دستگاه body change زده و این وسیله را به عنوان یکی از کامل‌ترین دستگاه‌های ورزشی خانگی و باشگاهی وارد بازار کنند.

جوانانی که ورزش را به خانه‌ها هدیه کردند/ طراحی و تولید دستگاه «ورزش در همه جا» به همت جوانان اراکی

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ ورزش از نیازهای ضروری سلامت تن و روان است و نقش آن در سلامت و تندرسی مردم غیرقابل انکار است.

ورزش تنها گذراندن اوقات فراغت و به عبارتی تفریح نیست، بلکه در جامعه امروز که زندگی تحت تأثیر زندگی ماشینی و بی تحرکی قرار گرفته، از ملزومات اساسی در تامین سلامت بشر به شمار می‌رود.

با شیوع کرونا ورزش کردن در پارک‌ها، سالن‌ها و فضاهای ورزشی ممنوع و ویروس کرونا بسیاری از افراد علاقه‌مند به ورزش را دچار مشکل کرد، این در حالی است که امکان ورزش کردن در خانه‌های آپارتمانی و کوچک این روزها برای بسیاری از افراد فراهم نیست.

 ضرورت ورزش کردن و تأمین سلامت جامعه در شرایط کرونایی جمعی جوانان اراکی را بر آن داشت تا با استفاده از دانش، تخصص و تجربه دست به اختراع دستگاه body change  زده و این وسیله را به عنوان یکی از کامل‌ترین دستگاه‌های ورزشی خانگی و باشگاهی وارد بازار کنند.

این جوانان که شرکت ورزش آفرینان سخت کوش ایرانیان را در سال ۹۶ و با هدف فعالیت در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات ورزشی توان‌بخشی به ثبت رسانده‌اند، موفق شده‌اند اختراع خود را به ثبت رسانده و آن را به تولید انبوه برسانند.

مهدی حیدری یکی از طراحان و سازندگان این دستگاه به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: دستگاه Body Change با هدف تقویت عضلات بدن و کاهش وزن و چربی سوزی طراحی و تولید شده است.

وی با بیان اینکه این دستگاه به دلیل قابلیت تاشودگی فضای کمی اشغال می‌کند و به راحتی در منزل و اتاق‌های کوچک آپارتمان قابل استفاده است، می‌افزاید: این دستگاه برای تمام افراد جامعه از جمله افراد درگیر مشکلات عضلانی، ورزشکاران رشته بدنسازی و برای انواع حرکت‌های ورزشی، تقویت عضلانی قابل استفاده است.

این جوان مخترع اراکی قابل استفاده در منزل، حمل و نقل آسان را از مزیت‌های این دستگاه برشمرده و بیان می‌کند: این دستگاه علاوه بر اینکه در پارک‌ها و فضای آزاد قابل استفاده است، برای رده‌های مختلف سنی از نونهالان گرفته تا بزرگسالان و افراد مسن نیز کاربرد دارد.

حیدری از اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این دستگاه برای ۵۵ نفر خبر داده و اظهار می‌کند: یکی از برنامه‌های آتی شرکت صادرات این محصول به کشورهای مختلف است تا از این طریق بتوانیم به ایجاد اشتغال بیشتری دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به حمایت‌های پارک علم و فناوری می‌گوید: پارک علم و فناوری حمایت‌های خوبی از این شرکت داشت که جا دارد از این حمایت‌ها تشکر کنیم.

 حیدری می‌گوید: امروزه کم‌تحرکی و چاقی یکی از تهدیدات جدی سلامت افراد جامعه است و اگر افراد در معرض این تهدیدات ورزش را جدی نگیرند، سلامتشان با خطر مواجه می‌شود، ما به دنبال این هستیم با طراحی و تولید چنین دستگاه‌هایی ورزش را به خانه‌ها برده و بهانه ورزش نکردن را از مردم بگیریم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول