اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ایستگاه شارژ خورشیدی خودروهای برقی به بهره برداری رسید

مدیر مرکز توسعه خودرو وزیرساخت‌های مپنا صبح امروز ضمن تشریح شیوه فعالیت ایستگاه شارژ خورشیدی خودروهای برقی، گفت: این دستاورد حاصل یک سال تلاش و همفکری هشت متخصص است و به زودی به کشورهای عراق، ارمنستان و پاکستان صادر خواهد شد.

ایستگاه شارژ خورشیدی خودروهای برقی به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، عادل دمشقی، مدیر مرکز توسعه خودرو وزیرساخت‌های مپنا، صبح امروز در آیین بهره برداری از طراحی و ساخت اولین ایستگاه شارژ خورشیدی خودرو برقی در گروه مپنا، گفت: امروز در ایستگاه شارژرهای خودرو برقی حاضر شده‌ایم که منبع انرژی آنها از طریق انرژی خورشید تامین خواهد شد.

مدیر مرکز توسعه خودرو وزیرساخت‌های مپنا با بیان اینکه فرآیند طراحی و ساخت این تکنولوژی حدود یکسال به طول انجامید که از آن برای شارژ خودروهای برقی استفاده خواهد شد، این طرح در برخی از کشورهای اروپایی استفاده می‌شود به شکلی که تعداد زیادی از آن‌ها در خیابان‌ها نصب می‌شود؛ تیراژ نصب آن در دنیا بالای یک میلیون است.

این مقام مسؤول اظهار کرد: این شارژر این امکان را می‌دهد که تمام افرادی که در فروشگاه‌ها و اماکن مسکونی زمان زیادی را می‌گذراند می‌توانند خودرو خود را شارژ کنند؛ نکته حائز اهمیت بهره گیری از صفحه ای است که به وسیله آن منبع تأمین توان این انرژی سلول‌های خورشیدی است، با این حال به کاهش آلودگی هوا کمک شایانی خواهیم داشت و نیاز به احداث نیروگاه نیز نداریم.

دمشقی بیان کرد: اگر بتوانیم از از باد و خورشید برای خودروهای برقی استفاده کنیم می‌توانیم حتی برق را به شبکه برگردانیم و آلودگی هوا توسط این خودروها به صفر می‌رسد.

به گفته وی میزان ذخیره انرژی خورشیدی حدود ۳ کیلو وات است و بر اساس میزان استفاده آن قابل توسعه خواهد بود؛ برای یک خودروی برقی با ۱۲ کیلووات باطری ۳ کیلو زمان میبرد که شارژ شود اما اگر بخواهیم شارژ سریع انجام بدهیم باید از توان پنل خورشیدی را افزایش دهیم.

مدیر مرکز توسعه خودرو وزیرساخت‌های مپنا بیان کرد: کل سیستم ایستگاه شارژر خودرو برای اولین بار در ایران احداث شده است، اما قبلا به صورت مجزا ایستگاه شارژ خورشیدی و منبع انرژی پاک رونمایی شده بودند.

دمشقی اظهار کرد: حدود ۸ متخصص روی دستگاه شارژر کار کردند و برای کل ایستگاه حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است؛ طراحی و تولید دستگاه شارژر یک سال به طول انجامید.

وی با بیان اینکه دستگاه شارژرهای تند به استان‌ها ارسال شده است، افزود: در حال تولید ۲۰۰ دستگاه کند هستیم و در نظر داریم منبع پاک در کنار انرژی خورشیدی را به سایر نقاط کشو ر ارسال کنیم.

مدیر مرکز توسعه خودرو وزیرساخت‌های مپنا در خصوص صادرات این دستاورد، گفت: مذاکراتی شروع شده برای صادرات دستگاه های شارژر در کشورهایی که با کمبود برق مواجه هستند همچون پاکستان، ارمنستان و عراق نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول