اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مبادی ورودی قزوین کنترل شود تا مرغ از استان خارج نشود/مصرف مرغ در قزوین از 70 تن به 100 تن رسیده

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در رابطه با مشکلات موجود در توزیع مرغ گفت: مشکلی در حوزهٔ تولید مرغ در استان قزوین وجود ندارد و میزان جوجه‌ریزی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و مرغ بیش از نیاز استان وارد بازار می‌شود، اما نیاز است نظارت‌های بیشتر و کنترل جدی‌تری در حوزهٔ توزیع داشته باشیم تا مرغ از استان خارج نشود.

مبادی ورودی قزوین کنترل شود تا مرغ از استان خارج نشود/مصرف مرغ در قزوین از 70 تن به 100 تن رسیده

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بیش از ۲ هفته است که استان قزوین با کمبود مرغ در بازار مواجه است و علی‌رغم این مشکل، مسؤولین دائماً از عدم وجود مشکل در حوزهٔ تولید و توزیع این کالا خبر می‌دهند. ویدئوی موجود در این مصاحبه که مربوط به صبح روز گذشته است، گویای نبودن مرغ در بازار قزوین است. پیش‌تر معاون اقتصادی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود برای رفع مشکلات موجود، عرضهٔ مرغ در ساعات صبح و بعدازظهر را در دستور کار قرار می‌دهیم تا مردم در تمام ساعات روز بتوانند این کالا را در بازار تهیه کنند، اما تاکنون خبری از اجرایی شدن این راهکار نشده است و فروشندگان عنوان می‌کنند که مرغ تنها در یک نوبت و آن هم در ساعت 8،30 صبح در بازار توزیع شده و به‌سرعت نیز تمام می‌شود. یکی دیگر از مشکلات موجود در این حوزه، این است که علی‌رغم اعلام نرخ تنظیم بازار این کالا که 24 هزار و 900 تومان است، برخی از مصرف‌کنندگان از توزیع مرغ‌های 35 الی 36 هزار تومانی در بازار به‌صورت پنهانی گلایه دارند و این به معنای دو نرخی شدن مرغ در بازار است، این مسئله نیز در حالی است که معاون اقتصادی استاندار قزوین چند روز پیش به خبرنگار فارس گفته بود قزوین جزو معدود استان‌های تک‌نرخی مرغ است.

 

 

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: پیش از این نیاز استان به مرغ 60 الی 70 تن در روز بود که این میزان نیاز در سال جاری به بیش از 100 تن رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر روزانه 100 الی 120 تن مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار شده و در فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: تلاش شده نظارت‌های جدی در بازار مرغ صورت بگیرد تا مرغ گرم به‌صورت تک‌نرخی با قیمت هر کیلو 24 هزار و 900 تومان در سطح شهر توزیع گردد و تاکنون نیز به همین شکل بوده است.

حبیبی اظهار کرد: در استان‌های هم‌جوار و به‌خصوص در پایتخت قیمت مرغ بالاتر از قیمت این کالا در استان قزوین است، بررسی‌ها نشان می‌دهد قسمتی از مرغ کشتاری ما به خارج از استان منتقل می‌شود، در این خصوص به نیروی انتظامی، دامپزشکی و جهاد کشاورزی مأموریت داده شده تا با جدیت ورودی‌های استان را کنترل کنند تا از خروج هرگونه مرغ بدون مجوز از استان خودداری شود.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر لازم است در بخش توزیع نظارت‌های جدی‌تری صورت بگیرد، زیرا به‌نظر می‌رسد حوزهٔ توزیع به نظارت‌های بیشتر و کنترل‌های جدی‌تر نیاز دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد مرغداری‌ها و تعداد کشتارگاه‌های استان متعدد است، به نحوی که علاوه بر نیاز استان می‌توانند نیاز برخی از استان‌ها را نیز تأمین کنند، به همین دلیل ما بیش از نیاز مصرف استان در روز کشتار مرغ را داریم و این کالا را وارد بازار می‌کنیم، اما لازم است در بحث توزیع نظارت بیشتری صورت بگیرد که مرغی از استان خارج نشود و این کالا به دست مصرف‌کنندهٔ واقعی برسد.

حبیبی تصریح کرد: در تلاش هستیم که میزان مرغ بیشتری در اختیار فروشگاه‌های بزرگ قزوین قرار داده شود و نظارت‌های بیشتری بر مرغداری‌ها صورت بگیرد.

وی یادآور شد: طبق آماری که از سازمان جهاد کشاورزی و معاونت امور دام گرفته‌ایم، 8 الی 10 درصد نسبت به 3 ماههٔ نخست سال گذشته میزان جوجه‌ریزی بیشتری داشته‌ایم، این نشان می‌دهد ما در خصوص مرغ موردنیاز استان نباید مشکلی داشته باشیم و باید نظارت‌ها را جدی‌تر و کنترل‌ها را بیشتر کنیم؛ در این راستا مأموریت‌هایی به تعزیرات و دامپزشکی داده شده است و با کسانی که تخطی کنند برخوردهای جدی صورت می‌گیرد و البته کسانی نیز در این باره شناسایی شده‌اند.

وی در رابطه با امکان توزیع مرغ در دو نوبت خاطرنشان کرد: مرغ گرم شب‌ها کشتار می‌شود و صبح نیز در بین فروشگاه‌ها و مغازه‌ها توزیع می‌شود، قاعدتاً خود مغازه‌داران باید یخچال داشته باشند که بتوانند این میزان مرغ توزیعی را به بعدازظهر هم منتقل کنند، زیرا این‌ امکان وجود ندارد که ما بخواهیم مرغ را در دو مرحله در میان فروشگاه‌ها و مغازه‌های فروش مرغ توزیع کنیم.

وی تصریح کرد: لازم است مرغ به میزان نیاز در اختیار مغازه‌داران و فروشگاه‌ها قرار داده شود و آن‌ها یخچال داشته باشند که بتوانند بخشی از این میزان مرغ توزیع شده را در ساعات بعدازظهر به مشتریان عرضه کنند، لذا تحویل این کالا طبق روال همیشه در یک نوبت صبح خواهد شد ولی به اندازهٔ مصرف و نیاز بازار است که ما حتی بیش از نیاز بازار کشتار می‌کنیم و در اختیار بازار قرار می‌دهیم تا مشکلی در حوزهٔ رسیدن مرغ به دست مصرف‌کنندگان واقعی نداشته باشند..

وی در پایان در رابطه با مرغ دو نرخی تأکید کرد: اکنون مرغ در استان قزوین تک‌نرخی و با قیمت هر کیلو 24 هزار و 900 تومان است، تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی با قیمت‌های بالاتر از این مبلغ برخورد خواهند کرد، البته تاکنون گزارشی در رابطه با دو نرخی بودن مرغ گزارش نشده است و اگر با این‌گونه موارد برخورد کنیم به‌شدت و بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول