اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

صفرزاده بهترین نتیجه تاریخ المپیک دوچرخه‌سواری ایران را رقم می‌زند

رئیس هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی، گفت: سعید صفرزاده بهترین نتیجه تاریخ المپیک دوچرخه‌سواری ایران را رقم می‌زند.

صفرزاده بهترین نتیجه تاریخ المپیک دوچرخه‌سواری ایران را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رسول هاشم‌کندی، نایب رئیس فدراسیون و رئیس هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی در خصوص اقدامات چند سال اخیر این هیات عنوان داشت: ما در بخش‌های مختلف سعی کردیم فعالیت‌های قابل قبولی داشته باشیم و ورزش‌دوستان هم به خوبی مطلع هستند که آذربایجان‌شرقی از دیرباز قطب دوچرخه‌سوار در کشور بوده است.

پخش زنده تور بین‌المللی آذربایجان اتفاق بزرگی بود

وی ادامه داد: در زمان حضور بنده به عنوان رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. در آخرین دوره تور بین‌المللی ایران-آذربایجان که در مهر ماه سال 1398 برگزار شد، کامل‌ترین نمره فدراسیون جهانی را کسب کردیم و برای اولین بار این رویداد به مدت 40 ساعت از شبکه‌ ورزش، شبکه سوم سیما و شبکه استانی سهند پخش شد که اتفاق بزرگی بود و زمینه حضور حامیان مالی در رشته دوچرخه‌سواری را مهیا کرد.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: در رده‌های سنی مختلف هم عناوین متعددی در سطح کشوری کسب کردیم. در شرایط کرونایی حاکم بر کشور و استان ما سعی کردیم در بحث استعدادیابی نیز اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وی متذکر شد: برگزاری مسابقات شهری و استانی و مدرسه استعدادیابی دوچرخه‌سواری نیز در قالب این موضوع نیز برنامه‌های خود را با اهدای جوایز انجام می‌دهند.

راه‌اندازی تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد تبریز از اصلی‌ترین اقدامات هیات بود

هاشم‌کندی گفت: یکی از اصلی‌ترین اقدامات هیات، بحث تاسیس و احیا تیم دانشگاه آزاد تبریز بود. همه مردم و ورزش‌دوستان به خوبی مطلع هستند که به دلایل اقتصادی کشورمان، تیمداری به یک معضل اصلی تبدیل شده است. اما پس از رایزنی‌های متعددی که با مسوولان مربوطه داشتیم، خدا را شاکریم که توانستیم پس از انحلال تیم‌های پتروشیمی و شهرداری تبریز، تیم دانشگاه آزاد را به عنوان نماینده آذربایجان راهی مسابقات کنیم.

وی افزود: بعد از گفت‌وگوهای لازم با مسوولان شرکت عمران شهر جدید سهند موفق شدیم، تیم شرکت عمران سهند را در رده سنی جوانان راه‌اندازی کنیم. سعی بر این شده است در سال‌جاری نیز بحث حضور بانوان  در مسابقات لیگ بانوان در قالب یک باشگاهی صورت پذیرد.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان با اشاره به کسب عناوین قهرمانی رکابزنان آذربایجان‌شرقی در مسابقات کشوری، عنوان کرد: در چند هفته اخیر ما مسابقات کشوری را داشتیم که خوشبختانه آذربایجان‌شرقی در  رده سنی  بزرگسالان آقایان و جوانان بانوان توانست قهرمانی کشور را از آن خود کند. باوجود مصدومیت رکابزن اولمان، جوانان پسرمان توانستند عنوان چهارمی را از آن خود کنند.

سعید صفرزاده بهترین نتیجه تاریخ المپیک دوچرخه‌سواری ایران را رقم می‌زند

هاشم‌کندی یادآور شد: حضور سعید صفرزاده در المپیک 2020 توکیو یک اتفاق بسیار خوبی برای ورزش استان بود که تنها نماینده کشورمان در المپیک خواهد بود. صفرزاده در تورهای بین‌المللی خودش را به اثبات رسانده است و یک روند روبه‌رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است و حضورش در المپیک حق او بود.

وی ادامه داد: به عنوان یک مربی دوچرخه‌سواری و باتوجه به تجربیاتم در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی، معتقدم  اگر اتفاق خاصی نیافتد یکی از بهترین نتایج دوچرخه‌سواری کشورمان در تاریخ المپیک را سعید رقم خواهد زد.

در تمامی رقابت‌ها از ورزشکاران و صفرزاده تست دوپینگ گرفتیم

انتخاب سعید صفرزاده به المپیک حاصل نتایج سال‌های اخیر و شرایط کنونی ایشان در اردوها و تمرینات بوده  او در رقابت‌های مختلف کشوری که تقریباً مشابه مسیر المپیک بوده  عناوین قهرمانی را از آن خود کند. مسیر المپیک نیز به‌گونه‌ای است که با عملکرد و نتایج صفرزاده کاملا مطابقت دارد. البته در این مدت همکاری خوبی با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران صورت گرفته و در تمامی رقابت‌ها و در اردوها نیز از وی تست دوپینگ گرفته شده و برای رسیدن به المپیک هم یک روند کاملا معقولانه را طی کرده است.

هاشم‌کندی مطرح کرد: البته رقبای آقای صفرزاده هم که برای المپیک انتخاب نشدند هر کدام ورزشکاران زبده‌ای در مسیرها و مسابقات خاصی هستند که در مسابقات آتی و در مسیرهای متفاوت امید اول کشورمان برای کسب موفقیت خواهند بود.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول