اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرای 60 مورد قلع و قمع تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از اجرای احکام قضایی 60 پرونده موضوع ماده 3 و ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در چند روز اخیر در شهرستان مرند خبر داد.

اجرای 60 مورد  قلع و قمع تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، علی صیادی در حاشیه جلسه هماهنگی و بررسی مسائل و مشکلات ساخت و سازهای غیرمجاز و برنامه‌ریزی جهت اجرای احکام و دستورات قضایی قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز که در محل فرماندهی کلانتری 13 عباسی شهرستان ویژه مرند برگزار شد، اظهار داشت: این احکام پس از طی فرآیندهای قانونی، ابلاغ اخطاریه توقف عملیات توسط کارشناسان اداره امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی به متخلفان، تهیه صورت جلسه با حضور ماموران نیروی انتظامی، ارائه گزارش به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و به دلیل عدم توجه متخلفین به اخطاریه‌های صادره جهت  توقف عملیات تغییر کاربری غیرمجاز و با اخذ دستور مقام محترم قضایی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ارجح بودن اقدامات پیشگیرانه بر اقدامات مقابله‌ای در حفظ اراضی کشاورزی، با این کار از هزینه‌های زیاد قلع ‌و قمع و بازگرداندن اراضی به حالت اولیه و تبعات اجتماعی آن جلوگیری می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند، بر عدم ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان به مستحدثات غیرمجاز تأکید کرد 

صیادی متذکر شد: تغییر کاربری‌های غیرمجاز طی سالیان اخیر به معضلی بزرگ در شهرستان تبدیل شده است و اراضی کشاورزی به جای تأمین نیاز غذایی جامعه، مورد استفادۀ غیرکشاورزی عده‌ای خاص قرار می‌گیرد و عمده دلایل تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، ارزش افزوده اراضی کشاورزی پس از تغییر کاربری، عدم برنامه‌ریزی و ساماندهی طرح‌های گردشگری و افزایش چشمگیر درآمد حاصل از تغییر کاربری غیرمجاز است.

وی ادامه داد: مقرر گردید برای رعایت هرچه بهتر قانون و نیز پیشگیری از حوادث و مشکلات بعدی هر پرونده قلع و قمع  اخطاریه تخلیه اسباب و اثاثیه به‌صورت جداگانه تهیه و برای قطع انشعابات  محل با هماهنگی ادارات خدمات‌رسان معمول و در تخریب اکیپی متشکل از اداره امور اراضی جهادکشاورزی و نماینده کلانتری‌ها از ساخت و سازهای غیرمجاز بازدید و با هماهنگی ایجاد شده توسط نیروی انتظامی با دادستان جهت امنیت، در تخریب حضور فعال داشته باشند.

صیادی تصریح کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد، کلیه احکام و دستورات قضایی صادره در خصوص قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز از هفته آینده تماماً اجرایی گردد.

انتهای پیام/60005/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول